رحیم شهرتی فر روز چهارشنبه به ایرنا گفت: در مهلت قانونی سه روز گذشته 229 نفر برای ورود به شوراهای شهری و 80 نفر برای شوراهای روستایی شهرستان تبریز نام نویسی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه نام نویسی از داوطلبان شوراهای روستایی در بخشدارهای مرکزی و خسروشاه و نام نویسی از داوطلبان شوراهای شهری در تبریز، خسروشاه، سردرود و باسمنج انجام می شود، اعلام کرد: امروز و در سومین روز نام نویسی از داوطلبان این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 89 نفر شامل 36 نفر برای شوراهای روستایی و 53 نفر برای شوراهای شهری ثبت نام کردند.
شهرتی فر با اشاره به استقبال داوطلبان برای رقابت در عرصه پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در این حوزه انتخابیه ادامه داد: نام نویسی از داوطلبان تا پایان وقت اداری روز ششم فروردین ادامه دارد.
وی از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست برای نام نویسی مدارک کامل و مورد نیاز را به همراه داشته باشند تا وقفه ای در جریان نام نویسی ایجاد نشود.
شهرتی فر با اشاره به کاهش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از 21 نفر به 13 نفر افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این کاهش انجام یافته و به نظر می رسد که دقت در انتخاب فلسفه کاهش اعضاست.
فرماندار تبریز از مردم خواست: در هنگام رای دادن به برنامه ها و اهداف نامزدها و توانایی افراد در اجرایی شدن این طرح ها و برنامه ها دقت کنند.
وی اظهارکرد: گاه در انتخابات شوراهای اسلامی مشاهده می کنیم گرایش های قومی و قبیله ای، طایفه ای و حتی جنسیت تاثیر گذار است ولی باید فارغ از این موضوع ها به شخصیت های مطلوب با دانش مرتبط با وظایف شوراهای اسلامی توجه کنند.
شهرتی فر در خصوص ارائه برگه عدم سوء پیشینه در انتخابات شورای اسلامی گفت: داوطلبانی که برگه عدم سو پیشینه خود را دریافت ندارند فرصت دارند بعد از تعطیلات نورزی این برگه را ارائه دهند.
وی با بیان اینکه تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از 21 تا 27 اردیبهشت انجام می شود، افزود: داوطلبان شرکت در این انتخابات برای خدمت به مردم باید خودشان مقیدترین افراد در رعایت قوانین باشند بنابراین باید از تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، تبریز در حدود یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد و شهروندان آن در انتخابات دور پنجم شوراهای اسلامی 13 نفر را به عنوان اعضای اصلی برای نشستن بر روی صندلی شورای اسلامی این شهر انتخاب می کنند.
تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی تبریز در دور چهارم 21 نفر بود که در دور پنجم این تعداد به 13 نفر کاهش یافته است.
شورای اسلامی تبریز در سومین دوره دارای 11 عضو اصلی و 5 عضو علی‌البدل بود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار دهنده:محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.