رحیم شهرتی فر روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از دیروز همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی نیز آغاز شده است، افزود: در این حوزه انتخابیه از داوطلبان شوراهای اسلامی شهری تبریز، خسروشهر، سردرود و باسمنج نام نویسی می شود.
وی اظهار کرد: نام نویسی از داوطلبان شوراهای اسلامی روستاهای این حوزه انتخابیه نیز در دو حوزه بخشداری مرکزی و بخشداری خسروشهر انجام می شود.
شهرتی فر با اشاره به استقبال داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در این حوزه انتخابیه ادامه داد: نام نویسی از داوطلبان از امروز تا ششم فروردین سال 96 تا پایان وقت اداری انجام می شود.
وی از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست برای نام نویسی مدارک کامل و مورد نیاز را به همراه داشته باشند تا وقفه ای در جریان نام نویسی آنها ایجاد نشود.
شهرتی فر با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم برای ثبت نام در انتخابات گفت: تعداد کاندیدا با سلایق و تخصص های مختلف باعث می شود که هر کس طبق علاقمندی خود به هر سلیقه سیاسی که در چهار چوب نظام فعالیت می کنند به کاندیدای مورد علاقه خود رای دهد.
وی با اشاره به کاهش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از 21 نفر به 13 نفر افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این کاهش انجام یافته است و به نظر می رسد که دقت در انتخاب فلسفه کاهش اعضاست.
فرماندار تبریز از مردم درخواست کرد: به برنامه ها و اهداف کاندیداها و توانایی افراد در اجرایی شدن این طرح ها و برنامه ها دقت کنند.
وی اظهار کرد: گاه در انتخابات شوراهای اسلامی مشاهده می کنیم گرایشات قومی و قبیله ای، طایفه ای و حتی جنسیت تاثیر گذار است ولی باید فارغ از این موضوعات به شخصیت های مطلوب با دانش های مربتط با وظایف شورای اسلامی توجه کنند.
شهرتی فر در خصوص ارائه برگه عدم سوپیشینه در انتخابات شورای اسلامی گفت: کاندیداهایی که برگه عدم سو پیشینه خود را دریافت ندارند فرصت دارند بعد از تعطیلات نورزی ان برگه را ارائه دهند.
وی فر با بیان اینکه تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از 21 تا 27 اردیبهشت انجام می شود، افزود: داوطلبان شرکت در این انتخابات برای خدمت به مردم باید خودشان مقیدترین افراد در رعایت قوانین باشند بنابراین باید از تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، تبریز در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد و شهروندان آن در انتخابات دور پنجم شوراهای اسلامی 13 نفر را به عنوان اعضای اصلی برای نشستن بر روی صندلی شورای اسلامی این شهر انتخاب می کنند.
تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی تبریز در دور چهارم 21 نفر بود که در دور پنجم این تعداد به 13 نفر کاهش یافته است.
شورای اسلامی تبریز در سومین دوره دارای ۱۱ عضو اصلی و ۵ عضو علی‌البدل بود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشاردهنده:محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.