رحیم شهرتی فر روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه 5 نفر از داوطلبان نام نویسی شده زن و بقیه مرد هستند، افزود: در زمان کنونی 30 داوطلب شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی در محل فرمانداری تبریز در نوبت نام نویسی هستند.
وی با بیان اینکه نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی نیز آغاز شده است، یادآوری کرد: در این حوزه انتخابیه از داوطلبان شوراهای اسلامی شهری تبریز، خسروشهر، سردرود و باسمنج نام نویسی می شود.
فرماندار تبریز اظهار کرد: نام نویسی از داوطلبان شوراهای اسلامی روستاهای این حوزه انتخابیه نیز در دو حوزه بخشداری مرکزی و بخشداری خسروشهر انجام می شود.
شهرتی فر با اشاره به استقبال داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در این حوزه انتخابیه ادامه داد: نام نویسی از داوطلبان از امروز تا ششم فروردین سال 96 تا پایان وقت اداری انجام می شود.
وی از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست برای نام نویسی مدارک کامل و مورد نیاز را به همراه داشته باشند تا وقفه ای در جریان نام نویسی آنها ایجاد نشود.
شهرتی فر با بیان اینکه تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از 21 تا 27 اردیبهشت انجام می شود، افزود: داوطلبان شرکت در این انتخابات برای خدمت به مردم باید خودشان مقیدترین افراد در رعایت قوانین باشند بنابراین باید از تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، تبریز در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد و شهروندان آن در انتخابات دور پنجم شوراهای اسلامی 13 نفر را به عنوان اعضای اصلی برای نشستن بر روی صندلی شورای اسلامی این شهر انتخاب می کنند.
تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی تبریز در دور چهارم 21 نفر بود که در دور پنجم این تعداد به 13 نفر کاهش یافته است.
شورای اسلامی تبریز در سومین دوره دارای ۱۱ عضو اصلی و ۵ عضو علی‌البدل بود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.