ساسان فرشی حق رو، روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این اقدام در راستای بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولید کننده و عرضه کننده مصنوعات فلزی گرانبها انجام شده است.
وی اظهار کرد: در این طرح 199 مورد اقدام حقوقی در خصوص تولیدکنندگان این نوع مصنوعات انجام شده که 161 مورد از آن ها فاقد مجوز، 36 مورد مغایر با استاندارد و 2 مورد جعل علامت استاندارد است.
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی یادآوری کرد: 11 واحد عرضه کننده نیز به واحد حقوقی معرفی و براساس نتایج آزمایشگاه های عیار سنجی 23 مورد اخطار برای واحدها به منظور اخذ مجوز صادر شده است.
فرشی حق رو، ادامه داد: در این راستا 312 مورد نمونه برداری از واحدهای تولید کننده مصنوعات گرانبها در استان انجام شده که 176 واحد مطابق استاندارد و 136 واحد مغایر استاندارد بود.
وی با بیان اینکه تعداد نمونه برداری در سال جاری 42 مورد بیشتر از تعداد نمونه برداری مصوب است، گفت: 50 مورد نمونه برداری در طرح طاها و 378 نمونه برداری به صورت عادی از واحدهای عرضه کننده مصنوعات گرانبها انجام شده است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی از صدور 158 مجوز کد شناسائی برای واحدهای تولید کننده و ابطال 503 کد شناسایی این واحدها خبر داد و گفت: در این اقدام برای 91 واحد تولید کننده تذکر، برای 36 واحد تولید کننده اخطار و برای 9 واحد اقدام حقوقی و بر روی 79 نمونه آزمایش های عیار سنجی انجام شده است.
فرشی حق رو، افزود: در این راستا 76 گشت مشترک با اتحادیه زرگران و سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده و از واحدهای تولید و عرضه کننده این نوع مصنوعات بازرسی شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.