مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی به اهمیت دستیابی به توسعه یکپارچه و همه جانبه در روستاها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حافظ باباپور با بیان این مطلب اظهار کرد: به منظور کسب اطمینان از رعایت تمامی شاخص‌های فنی و کارشناسی و استانداردهای معماری و شهرسازی در ساخت و ساز روستایی و ارتقای کیفیت و دوام واحدهای ساخته شده، بنیاد مسکن در تمامی مراحل ساخت بنا نظارت داشته و خدمات فنی و مهندسی ارائه می‌کند.

وی افزود: اهداف مورد نظر از این فعالیت شامل جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر مجاز در روستا، افزایش کیفیت ساخت و سازهای روستایی، دسترسی روستائیان به خدمات فنی و مهندسی،  هدایت توسعه کالبدی روستا است.

وی یکی از وظایف بنیاد مسکن را تملک اراضی ملی و دولتی واقع در محدوده و حریم روستاها بر اساس موازین قانونی دانست  و اعلام کرد: اراضی تملکی پس از تهیه طرح تفکیکی بر اساس ضوابط طرح هادی و آماده سازی اولیه، فازبندی و اولویت بندی شده و به مرور زمان، کاربری‌های عمومی به دستگاه‌های اجرایی مربوطه و قطعات مسکونی نیز به متقاضیان واجد شرایط و نیازمند برای احداث مسکن واگذار می‌شود.

باباپور  اظهار کرد: از جمله اهداف این طرح شامل تامین زمین‌های لازم برای عمران و نوسازی روستاها، هدایت توسعه کالبدی و نظم‌دهی به گسترش فیزیکی روستاها، تفکیک اصولی زمین و رعایت استانداردها و ضوابط فنی مندرج در طرح هادی، ایجاد انگیزه سکونت و فعالیت برای روستائیان و حمایت از خانوارهای روستایی فاقد زمین برای احداث مسکن است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خاطرنشان کرد: طرح بهسازی روستاهای نمونه نیز طرحی است که تمامی پروژه‌ های عمرانی مورد نیاز روستا را شامل و براساس آن زمینه‌های لازم برای توسعه سایر بخش‌ها از جمله اشتغال و معیشت روستائیان فراهم  و مجموعه اقدامات اجرایی که در روستاهای نمونه انجام می‌ شود بر مبنای سند توسعه روستا "طرح هادی" عملی می‌شود.

گفتنی است؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکنون توانسته است تعداد 198 هزار و 858 جلد سند مالکیت درسطح روستاهای استان و تعداد 19 هزار و 228 جلد سند مالکیت در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به متقاضیان واجدالشرایط اهدا کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.