احمد مجتهدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در راستای نظارت بر عرضه و توزیع مواد غذایی در رستوران ها، غذاخوری ها و نیز واحدهای صنفی از سوی گروه های بهداشت محیط این دانشکده تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در این طرح، 2 گروه ثابت و سیار متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی این دانشکده در 2 نوبت صبح و عصر در قالب گشت های سیار از مراکز و اماکن عمومی، خدماتی و صنفی بازدید کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به حضور مسافران و گردشگران نوروزی در ایام تعطیلات نوروزی، نظارت های مستمر و بازرسی های بیشتری از تمامی رستوران های بین راهی، اماکن تهیه و توزیع مواد غذائی، رستوران ها، قنادی ها، بقالی ها و مراکز اقامتی در مناطق مختلف این شهرستان انجام می شود.
مجتهدی با اشاره به فعال بودن مراکز بهداشتی و درمانی در ایام تعطیلات نوروزی گفت: بر اساس مصوبه این دانشکده، داروخانه های شبانه روزری و کشیک روزانه و نیز بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی دولتی در این ایام آماده خدمات رسانی به مردم در این ایام است.
وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت مواد غذایی توسط خانواده ها افزود: توصیه می شود که در ایام نوروز از اماکن دارای کارت بهداشت خرید کرده و از خرید هرگونه مواد غذائی از اماکن غیر بهداشتی و دستفروش ها خودداری شود.
وی اضافه کرد: شماره تلفن 37222626 و سامانه 190 بهداشت محیط این دانشکده آماده دریافت شکایات مردمی در خصوص عدم رعایت موازین بهداشتی در اماکن عمومی و صنفی در این شهرستان است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 14 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 71 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.