معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: رعایت عدالت در حوزه‌ی سلامت در دولت یازدهم و با عنایات ویژه‌ی این دولت به این عرصه محقق شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری در دومین جلسه کمیته بیماری‌های خاص در استانداری اظهار کرد: دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به بحث سلامت داشته و در راستای توجه به مسئله سلامت جامعه، این دولت در حوزه‌های مختلف اقدامات مطلوبی انجام داده که یکی از این اقدامات توجه به بخش بیمارهای خاص است.
وی افزود: بیماران خاص طی سه سال گذشته، گلایه‌های فراوانی در حوزه بهداشت و سلامت داشتند که امروزه این مشکلات با اقداماتی از جمله افتتاح مجهزترین مرکز دیالیز کشور در شمالغرب کشور، این کمبودها برطرف شده است.
وی با اشاره به این که این استان از لحاظ وجود پزشک متخصص مشکلی ندارد، گفت: شهرستان‌های استان، دارای پزشک متخصص بوده و در برخی از شهرستان‌ها از جمله ورزقان، 7 پزشک متخصص وجود دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود: یکی از وظایف دولت، توجه به بخش عدالت در سلامت به تناسب وضعیت شهر و روستاهاست که در این باره نیز به برکت ساخت خانه‌های بهداشت در روستاها نیز این امر محقق شده، در همه روستا پزشکان مشغول خدمت‌رسانی هستند و هیچ روستایی بدون پزشک نیست چراکه درمانگاه‌های روستایی آذربایجان شرقی دارای پزشک مقیم هستند.
وی در ادامه به بیمه سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت در کشور، حرکت قابل توجهی بوده است که به واسطهٔ این مسئله، 11 میلیون نفر دفترچه بیمه دریافت کرده‌اند که از این تعداد 650 هزار نفر، سهم مردم آذربایجان شرقی بوده است.
وی با بیان اینکه نواقصات و مشکلاتی در حوزه مختلف خدمت رسانی سلامت وجود دارد، ادامه داد: مراکز شیمی درمانی دولتی توسعه یافته و با توجه به گرانی داروهای بیماری‌های خاص، شرکت‌های داروسازی در کشور در حال توسعه هستند که امیدواریم نواقصات و مشکلات دیگر نیز به زودی در کشور برطرف شوند.
شبستری با اشاره به پرداخت یارانه توسط دولت تصریح کرد: ای کاش به جای پرداخت یارانه 45 هزار تومانی به مردم که حتی مشکل و دردی را از جامعه درمان نمی‌کند، این یارانه به کسانی اعطا می‌شد که دچار مشکلات ویژه از جمله بیماری‌های خاص بودند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.