به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار روز شنبه افزود: این تعداد تخت برای پذیرایی از گردشگران نوروزی با بهره برداری از هتل کایا لاله پارک، هتل پالیز آذرشهر و دو هتل آپارتمان منارا و خداآفرین در منطقه آزاد ارس به ظرفیت هتل های استان اضافه شده است.
وی اظهار کرد: ظرفیت هتل های استان از 8 هزار و 351 تخت در سال 94 به 8 هزار و 765 تخت در سال 95، در قالب هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، میهمان سرای دولتی و خانه مسافر برای پذیرایی از میهمانان نوروزی ارتقا یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: مقدمات لازم برای پذیرش گردشگر نوروزی در هتل های این استان فراهم شده است.
آبدار با بیان اینکه ارایه خدمات متفاوت محور برنامه های نوروز 96 این اداره کل است، ادامه داد: استقرار بازارچه های صنایع دستی، ارائه خدمات اینترنتی در مراکز گردشگری استان، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، توزیع کتابچه اطلاعات ضروری سفر و راه اندازی کانال تلگرامی خدمات سفر از جمله اقدام های متفاوت پیش بینی شده برای ایام نوروز امسال است.
آذربایجان شرقی دارای 21 موزه زیر نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و یک هزار و 780 اثر فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.