حافظ باباپور، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روستائیان برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی کم دوام خود از تسهیلات 180 تا 200 میلیون ریالی بانکی با 5 درصد کارمزد بهره مند می شوند.
وی یادآوری کرد: تا کنون 145 هزار واحد مسکونی معادل 52 درصد واحدهای روستایی کم دوام استان از سوی این بنیاد نوسازی و مقاوم سازی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار لازم در مدت 10 سال آینده و تا افق سال 1405 همه واحدهای فرسوده استان مقاوم سازی می شود.
باباپور، با بیان اینکه سهیمه استان برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای کم دوام روستایی 12 هزار واحد است، اظهار کرد: امسال بیش از 10 هزار واحد مسکونی روستایی برای نوسازی و مقاوم سازی برای استفاده از تسهیلات بانکی به بانک های عامل معرفی شده است.
وی گفت: مشارکت همه جانبه روستائیان با فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و به ویژه بنیاد مسکن برای مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی ضروری است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بافت های فرسوده و قدیمی به دلیل نبود کیفیت مناسب و کم دوام بودن در مقابل خطراتی مانند زلزله، طوفان و سیل تخریب شده و موجب بوجود آمدن حوادث ناخواسته و ناگواری در سطح جامعه می شود.
باباپور ادامه داد: ارائه آگاهی لازم به مردم و ترغیب و تشویق آن ها برای مشارکت در بهسازی بافت های فرسوده باید مدنظر مسئولان و کارشناسان قرار گیرد تا چالش های پیش روی این مساله از بین رود.
وی گفت: این بنیاد تاکنون در 703 روستا و در حدود 38 درصد طرح هادی روستاهای استان را انجام داده و مردم این روستاها از این نعمت برخوردار شده اند.
از مجموع حدود سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت استان آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و 170 هزار نفر آن در مناطق روستایی سکونت دارند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.