وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: صادرات دارویی باید با جدیت تمام مورد توجه قرار گیرد.
محمدرضا نعمت زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در بازدید از شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای به عمل آمده، این شرکت در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و این شرکت قابلیت تولید حدود 100 قلم دارو را دارد.
وی افزود: ماده‌ی اولیه و نهایی داروها توسط خود شرکت تولید می‌شود و محل توسعه و تحقیق این شرکت از واحدهای مهم و با سابقه در استان به شمار می‌آید.
وی عنوان کرد: محصول اصلی تولید شده در این واحد، سرم است که بیش از 50 درصد سرم کشور از این محل تهیه می شود.
نعمت زاده تاکید کرد: برای تحقق طرح توسعه در این شرکت باید حامی و پشتیبان این طرح باشیم.
وی با اشاره به دیگر محصولات تولید شده در این شرکت داروسازی، گفت: داروهای تزریقی و آنتی بیوتیک‌ها از جمله‌ی آن‌ها هستند و امید است تا پایان سال به تولیدانبوه برسد.
وی بیان کرد: طرح تبدیل شدن تبریز به قطب دارویی کشور قابل پیگیری است و با افزایش تولید و محصولات جدید این امر محقق می‌شود.
وی تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان تحت نظارت خود داروها را برای بیماران تجویز می‌کنند و تشویق به مصرف داروی ایرانی بهترین نوع حمایت از صنعت داروسازی به شمار می‌آید و باید بازار صادرات را به عنوان بازار جدید و روبه رشد به جهانیان بشناسانیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای کوچک تر ایران در این بازار موفق شده‌اند و امید است کشور ما نیز در این عرصه  پیشقدم باشد.
وی افزود: تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی نیز حمایت از طرح‌های صادراتی را در اولویت قرار خواهد داد و‌ تسهیلات ارزی برای صادرکنندگان نیز در نظر گرفته شده است.
گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت. در سفر یک روزه ی خود به تبریز از شرکت داروسازی دانا و همچنین شرکت ایدم نیز بازدید به عمل آورد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.