به گزارش ایرنا، غلامعلی راستی روز یکشنبه در نشست خبری ارزش کالاهای صادر شده استان را در مدت یاد شده 2 میلیارد و 85 میلیون دلار اعلام و خاطر نشان کرد: رشد 17 درصدی صادرات استان در حالی اتفاق افتاده که هنوز آمار مربوط به صادرات مس استان لحاظ نشده است.
وی با اشاره به اینکه مس از مزیت های صادراتی استان آذربایجان شرقی و سهم مهمی در صادرات غیرنفتی استان دارد، گفت: با محاسبه ارزش صادرات مس، درصد رشد صادراتی استان بیش از 20 درصد خواهد بود و به این ترتیب برنامه ریزی رشد 20 درصدی صادرات استان در سند تدبیر و توسعه محقق شده است.
راستی با اعلام اینکه در 11 ماهه امسال 935 میلیون دلار کالا از طریق مبادی گمرکی استان صادر شده است، گفت: کالاهای صنعتی بیشترین سهم را داشته و صادرات از منطقه آزاد ارس کاهش 23 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
وی همچنین از افزایش 29 درصدی صدور و تمدید کارت بازرگانی در استان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: 40 درصد اصناف استان به صندوق فروش مکانیزه مجهز شده اند.
راستی با اعلام اینکه تا زمان حاضر 4 هزار و 440 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 636 واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی استان آذربایجان شرقی پرداخت شده است، گفت: به منظور رونق هر چه بیشتر بازار، پرداخت 8 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی صنفی استان برای سال آینده برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به راه اندازی کمپین کفش تبریز، از همراهی رسانه ها در این زمینه قدردانی کرد و گفت: در مود فرش دستباف هم به عنوان یکی دیگر از مزیت های اقتصادی استان نیازمند این همکاری هستیم.
آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور، به لحاظ تمرکز صنایع سنگین تولیدکننده ماشین آلات و تجهیزات صنایع داروئی، غذایی و نساجی از موقعیت مناسب جغرافیایی برای توسعه فعالیت های تجاری برخوردار است.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار :محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.