به گزارش ایرنا، حمید شکری روز شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه پروژه های علمی دانش آموزی جابربن حیان میانه، افزود: آموزش واقعی و هدفمند دانش آموزان سبب ساز توسعه علم و فناوری است و کشور ما در گذشته دارای مفاخر و دانشمندان بنام و بلند آوازه بسیاری در زمینه های مختلف بود که متاسفانه امروز شاهد کمبود چنین انسان هایی هستیم و برای جبران آن باید قدم بر جا پای گذشتگان بگذاریم.
وی، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند تحقق بخش این هدف بزرگ باشد، بر ضرورت نقش اولیا و حضور پررنگ آنها در کنار آموزش و پرورش تاکید کرد.
شکری ، مشارکت، تبادل افکار و اطلاعات و ایده های نو را عامل تحول نظام آموزشی و رسیدن آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود عنوان کرد.
وی با اشاره به حمایت مردم از آموزش و پرورش شهرستان در قالب هیات های امنا و خیرین مدرسه ساز، خواستار حمایت بیشتر برای ارتقای آموزش و پرورش شهرستان شد.
فرماندار میانه اضافه کرد: فکر، ذهن و خلاقیت دانش آموزان باید در منزل نیز به خوبی پرورش یابد و این امر نیازمند تشویق، ترغیب و حمایت فرزندان از سوی والدین است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان میانه نیز در این نمایشگاه، هدف از برگزاری آن را ترغیب و تشویق دانش آموزان سطح ابتدایی در راستای پیاده سازی ایده های خود عنوان و اظهار کرد: ایجاد رقابت سالم توام با هیجان در بین دانش آموزان از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه به شمار می رود.
یوسف ساجدی فر، تفکر خلاق را عامل پیاده سازی ایده های مختلف دانش آموزی عنوان کرد و افزود: افزایش روحیه تعامل و همکاری بین دانش آموزان و کاربردی کردن اندوخته ها برای استفاده نسلهای آتی نیز از مزایای تورنومنت پروژه های علمی و ایجاد چنین نمایشگاههایی است.
خبرنگار: زهره غلامی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7231/3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.