غلامرضا باقری دیزج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس قانون بودجه سال 1395، وزارت نفت موظف است از طریق شرکت های دولتی تابعه خود قیر رایگان به این شرکت ها ارایه دهد.
وی در پاسخ به ادعای قیر سازان مبنی برلزوم تحویل خوراک قیر رایگان به دلیل نفت مجانی اضافه کرد: این شرکت نفت مجانی دریافت نمی کند و موظف به ارائه خوراک رایگان نیست ولی برای حل مشکل ارگان های مسئول توسعه راه و شهرسازی و غیره آماده است قیر تهاتری ارائه کند.
باقری دیزج اظهار کرد: باوجود اینکه مشمول این قانون نیستیم ولی 70 درصد سهمیه ای را که ناعادلانه می دانیم به صورت رایگان به شرکت های قیرسازی ارائه کرده ایم و طبق توافق به عمل آمده در استانداری تا 85 درصد مقدار مذکور تحویل داده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت های قیرسازی در استان 14 واحد است، گفت: تعداد شرکت های قیرسازی در این منطقه نسبت به سایر استان ها بسیار زیاد است و باید در زمان صدور مجوز نسبت به تامین خوراک آنها نیز توجه می شد.
مدیرعامل پالایشگاه تبریز افزود: میزان سهمیه شرکت پالایش نفت تبریز برای تامین خوراک قیرشرکت های قیرسازی منطقه در سال 1392، 70 هزار تن بود و در سال 1394 به 200 هزار تن افزایش یافت و امسال نیز 260 هزار تن شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری به دلیل سهمیه ناعادلانه ای که عهده دار شده ایم 200 میلیارد ریال خسارت متحمل شده ایم، تاکید کرد: عرضه خوراک قیرسازی رایگان از سال آینده بصورت رایگان به شرکت های قیرسازی امکان پذیر نخواهد بود ولی روزانه یک هزار تن خوراک نقدی عرضه خواهیم نمود.
باقری دیزج خاطرنشان کرد: در صورت اینکه شرکت پالایش نفت تبریز بخشی از خسارت وارده را از محل های قانونی مانند تخفیف مالیاتی دریافت کند در این صورت می توانیم خوراک قیر به صورت رایگان ارائه دهیم.
وی تاکید کرد: اگر امروز مشکل شرکت های قیرسازی مطرح است پالایشگاه تبریزخود یکی از همان شرکت های قیرسازی است و نیازمند حمایت است.
به گزارش ایرنا، پالایشگاه نفت تبریز، شرکت پالایش نفت ایرانی در جنوب غربی تبریز مستقر است. مراحل اجرایی این پالایشگاه از سال 1353 آغاز و سه سال بعد به پایان رسید.
نفت خام مورد نیاز پالایشگاه تبریز توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و از میدان نفتی اهواز، توسط یک خط لوله 16 اینچ تأمین می‌شود.
شرکت پالایش نفت تبریز دارای 14 واحد پالایش و 10 واحد سرویس‌های جانبی است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.