به گزارش ایرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری روز چهارشنبه در دیدار مدیران کمیته امداد امام استان با وی با بیان اینکه کمیته امداد محل خدمت به نیازمندان است، گفت: جامعه ای که از مکتب علوی پیروی می کند نمی تواند در قبال انسان های نیازمند بی تفاوت بماند و باید احساس مسئولیت کند.
وی با اشاره به اینکه در آیات و روایات اسلامی توصیه های فراوانی برای احسان، انفاق و کمک به نیازمندان شده است، افزود: پرداخت صدقه سبب خاموش شدن غضب خداوند می شود و همچنین بلاها را برمی گرداند.
آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه خودکفایی مددجویان گام بلند و مثبت کمیته امداد است، تاکید کرد: کمیته امداد برای خودکفائی مددجویان قدم بزرگی برداشته و با پرداخت وام اشتغال برای خانواده های تحت حمایت، اشتغالزایی می کند که این امر مایه عزت کشور و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تقدیر از خدمات کمیته امداد به نیازمندان، اظهار کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد مستلزم اعلام عملکرد است و مردم باید بدانند که کمیته امداد چه خدماتی به نیازمندان ارائه می کند.
وی با تاکید به اینکه حیثیت و کرامت خانواده های نیازمند همیشه باید حفظ شود تا به آبروی آنان لطمه وارد نشود، خاطرنشان کرد: ایتام و خانواده های نیازمند در آستانه سال نو و برگزاری جشن نیکوکاری به کمک بیشتر مردم احتیاج دارند.
امام جمعه تبریز با انتقاد از فاصله طبقاتی و وجود تبعیض در جامعه، تاکید کرد: در جامعه ما عده ای به نان شب محتاجند و عده ای هم زندگی اشرافی و تجملاتی دارند و این اسباب رنج همه است.
محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه امدادگران این نهاد با تمام وجود در خدمت مددجویان هستند، گفت: اکنون 63هزار خانوار با جمعیتی بیش از 115 هزار مددجو تحت پوشش این نهاد هستند.
وی با اعلام اینکه مردم استان امسال 95 میلیارد ریال صدقه و 125 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند، افزود: طی سال جاری بیش از سه هزار و 400 نفر از مددجویان، خودکفا و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج شده اند.
کلامی با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد مبارزه با فقر مادی و فقر فرهنگی است، خاطرنشان کرد: وضعیت فرهنگی مددجویان باید ارتقا یابد و سبک زندگی اسلامی و مبانی دینی در بین خانواده های تحت حمایت رسوخ پیدا کند.
وی با بیان اینکه کاهش هزینه های تشکیلاتی و بوروکراسی اداری در این نهاد با هدف ارائه خدمات بهتر به مددجویان انجام می شود، تاکید کرد: عملکرد و خدمات کمیته امداد به مددجویان و نحوه هزینه کرد کمک های مردمی به طور شفاف و صریح به مردم اطلاع رسانی می شود.
از سال 1369 هر سال در اسفند ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار کشور ما همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در 14 اسفند در همایشی عظیم که تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است دست های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده های نیازمند و کودکانشان می کشند.
هفته نیکوکاری (از چهاردهم تا بیست و یکم اسفندماه) به منظور جذب کمک ها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند برگزار می شود.
امسال پایگاه های مدارس در 18 اسفند، پایگاه های کمیته امداد در 19 اسفند و پایگاه های مستقر در نماز جمعه 20 اسفند کمک های مردم را جمع آوری می کنند.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.