جلسه‌ی هماهنگی مرحله‌ی استانی ششمین دوره‌ی مسابقات ملی مناظره دانشجویان با حضور معاونان فرهنگی و نمایندگان دانشگاه‌های استان در سالن جلسات سازمان جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، احد حاجی بلند، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان در این نشست اظهار کرد: استان ما در برگزاری مناظرات و همچنین جلسات هماهنگی جزو اولین استان‌ها بوده و می‌تواند با استفاده از ظرفیت این مناظرات دانشجویی جایگاه خود را در کشور ارتقا دهد.

وی با اشاره به برگزاری مناظرات دانشجویی دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان توسط سازمان جهاددانشگاهی، ادامه داد: سطح برگزاری این مسابقات بسیار بالا بود و دانشجویان این دانشگاه نیز در مناظرات سطح ملی حضور داشتند.

وی یادآور شد: قبول داریم که برخی از ضعف‌ها و محدودیت‌ها وجود دارد اما باید ما دست به دست هم داده و بتوانیم ششمین دوره‌ی مناظرات دانشجویی را در سطحی بسیار مناسب در استان برگزار کنیم.

حاجی‌بلند با اشاره به اینکه مناظرات دانشجویی رویداد بزرگی در استان است و می‌تواند فضای جامعه را تلطیف کند، خاطرنشان کرد: بیان دیدگاه‌ها و نظرات جزوی از اصول انقلاب ما بوده و همانگونه که شعار ما "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است، دانشجویان ما نیز در قالب این مناظرات می‌توانند با رعایت اصول اخلاقی، انتظارات، خواسته‌ها و دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

امین بزاز بنابی، دبیر اجرایی مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان
نیز در این نشست یادآور شد: مناظرات دانشجویی پیش زمینه و مقدمه‌ای بسیار مناسب است تا دانشجویان در قالب آن با نحوه‌ی مناظرات، نحوه‌ی انتقال پیام و منظور خود و... آشنا شوند، ما نیز به همین منظور اقدام به برگزاری مناظرات می‌کنیم.

وی تاکید کرد: مناظرات دانشجویی شامل بخش‌های متنوعی از جمله "فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و..." است تا دانشجویان بتوانند در مورد موضوعات مختلف به مناظره بپردازند.

وی در توضیح نحوه‌ی برگزاری مناظرات مکتوب نیز یادآور شد: در مسابقات مناظره،گروه‌های شرکت‌کننده متشکل از چهار نفر بوده که دو نفر از انان مناظره کننده و دو نفر دیگر نیز محقق هستند، در مناظرات افراد محقق توسط یادداشت به مناظره‌کنندگان کمک می‌کنند.

فریدون طایفه‌ای، مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه پیام نور
تبریز نیز در این نشست ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری نشست هماهنگی مناظرات دانشجویی، بیان کرد: مناظرات دانشجویی برای دانشجویان فرصت مناسبی را فراهم می‌کند تا تمرین کنند که خواسته‌ها و پیشنهادات خود را در قالبی مناسب بیان کنند.

وی با تاکید بر اینکه مناظره از زمان رسول اکرم(ص) و از زمان امام جعفر صادق(ع) آغاز شده است، اضافه کرد: اگر بتوانیم جوانان و دانشجویان خوبی را تربیت کنیم و به آنان فن بیان و نحوه‌ی ارائه‌ی نظرات و توقعاتش را بیاموزیم، در آینده نیز نتایج مثبت آن را خواهیم دید، از این رو باید به این حوزه توجه ویژه‌ای مبذول شود.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان از پتانسیل‌های موجود در انجمن‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی، کانون‌ها، نشریات دانشجویی و همچنین ظریفت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا که زیرمجموعه‌ی جهاددانشگاهی است در راستای شناساندن و معرفی مناظرات دانشجویی بهره برد.

حجت‌الاسلام سیدفاضل چاووشی، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز در این نشست با اشاره به اینکه برگزاری این نوع مناظرات به دانشجویان فن بیان، توانایی ارائه‌ی نظرات و خواسته‌ها به شکل مناسب را می‌آموزد، ادامه داد: پیشنهاد دارم علاوه بر برگزاری این مناظرات در بین دانشجویان، در میان اساتید و کارکنان دانشگاه نیز چنین مناظراتی برقرار شود چرا که نتایج و خروجی‌های بسیار خوبی را در پی خواهد داشت.

بهبود اصغرزاده، نماینده‌ی دانشگاه هنر اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری مناظرات دانشجویی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم موضوع و اهمیت مناظرات دانشجویی را تبیین کنیم، دانشجویان با علاقه و انگیزه در آن حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها نیز قبل از برگزاری مناظرات دانشجویی، بهتر است که این چنین برنامه‌هایی را به صورت آزمایشی برگزار کنند تا به نقاط ضعف و قوت خود پی برده و بتوانند در گام‌های بعدی نقاط ضعف را حل و نقاط قوت را نیز پررنگ‌تر کنند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای توانمندسازی دانشجویان در مناظرات، بیان کرد: بنده به مدت 25 سال است که در بخش فرهنگی دانشگاه‌ها مشغول فعالیت هستم، به تبع همین تجربه به جرأت می ‎ توان گفت که مناظرات دانشجویی یکی از بهترین کارهای فرهنگی در دانشگاه است.

مرتضی پورعباسعلی، نماینده‌ی دانشگاه صنعتی سهند نیز در این نشست بیان کرد: اگر بتوانیم مناظرات دانشجویی را در شبکه‌های تلوزیونی تبلیغ کنیم، در راستای استقبال  دانشجویان گامی خوب برداشته‌ایم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.