علی اصغر عباس زاده روز سه شنبه به ایرنا گفت: در سال جاری افزون بر 487 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 64 میلیون دلار پس از انجام تشریفات از طریق مبادی گمرکی استان آذربایجان شرقی وارد کشور شده که از نظر وزن 7 درصد و از نظر ارزش افزایش 16 دلاری را نشان می دهد.
وی گفت: ماشین آلات و وسایل مکانیکی با ارزش 208 میلیون دلاری بیشترین سهم گروه کالاهای وارداتی از طریق مبادی گمرکی استان آذربایجان شرقی را در مدت یاد شده به خود اختصاص داده و توتون و تنباکو به ارزش 186 میلیون دلار در رده دوم قرار دارد.
عباس زاده ادامه داد: گروه کالایی چوب، اشیای چوبی و زغال چوب به ارزش 112 میلیون دلار، گروه کاغذ و مقوا به ارزش 54 میلیون دلار و گروه مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده در رده های بعدی کالاهای وارده از طریق مبادی گمرکی استان قرار دارند.
وی اعلام کرد: ترکیه، چین، آلمان، ایتالیا، امارات متحده عربی، جمهوری کره، ژاپن، گرجستان، ارمنستان و سوئد از جمله کشورهای مبداء کالاهای وارداتی کشور از طریق مبادی گمرکی استان آذربایجان شرقی هستند.
عباس زاده با اعلام اینکه در 11 ماهه امسال افزون بر یک میلیون تن کالا به ارزش بیش از 935 میلیون دلار از طریق مبادی گمرکی استان آذربایجان شرقی صادر شده است، گفت: کالای صادره از استان در مدت یاد شده از نظر وزن 13 درصد و از نظر ارزش یک درصد افزایش نشان می دهد.
ناظر گمرکی آذربایجان شرقی گفت: بیشترین ارزش کالای صادراتی استان در مدت یاد شده مربوط به گروه کالایی مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده به ارزش 245 میلیون دلار، میوه و پوست مرکبات به ارزش 148 میلیون دلار، سوخت های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر مواد روغنی به ارزش 76 میلیون دلار است.
وی همچنین گفت: در 11 ماهه امسال 71 میلیون دلار فراورده غلات و آرد نشاسته، 62 میلیون دلار ماشین آلات و وسایل مکانیکی از طریق مبادی گمرکی استان به بیش از 89 کشور دنیا از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، ایتالیا، اسپانیا و بلغارستان صادر شده است.
عباس زاده درآمد گمرکی استان آذربایجان شرقی در 11 ماهه امسال را افزون بر 6 هزار و 579 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: شاهد افزایش 27 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز همچنین سه دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار دهنده: محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.