مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: اکثر روستاییان به فعالیت‌های جهادی بنیاد مسکن امید فراوان دارند، چرا که ایجاد امید و انگیزه در بین اهالی روستا ازجمله فعالیت‌های تاثیرگذار بنیاد مسکن در روستاها است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حافظ باباپور از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش توسعه و عمران روستاهای استان خبر داد و افزود: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای درخدمت رسانی به روستاییان دارد و مسئولان آذربایجان‌شرقی و شهرستان‌ها، با وحدت و همدلی در راستای خدمت به مردم به خوبی ازعهده‌ی فعالیت‌های عمرانی بر می‌آیند.

وی با بیان اینکه عامل اساسی عمران و آبادانی در روستاها بنیاد مسکن است، گفت: مهمترین برنامه‌های بنیادمسکن این است که بتوانیم با نیت خیر و با همکاری فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاران به صورت همه جانبه توسعه پایداری را در روستاهای استان نهادینه کنیم و با ایجاد اشتغال و درآمدزایی مهاجرت بی رویه را کنترل کرده و زمینه استقرار دائم روستائیان در روستاهای استان را فراهم کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها نوید بخش توسعه همه جانبه در روستاهای استان است، افزود: در اجرای سیاست توجه به مناطق روستایی و در راستای توسعه و عمران روستاها و تجدید حیات و هدایت روستاها در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فیزیکی، تهیه و اجرای طرح هادی روستاها بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

باباپور در پایان با بیان اینکه باید سیاست‌گذاری‌ها در توسعه جوامع روستایی و بهبود شراط زندگی روستائیان به گونه‌ای باشد که بتوانیم مهاجرت روستاییان به شهرها را کاهش داده و زمینه مهاجرت معکوس را فراهم کنیم، افزود: پیشرفت مناطق دور افتاده و محروم روستایی باعث تغییر چهره روستاها و در پی آن بهبود زندگی و افزایش رضایتمندی روستاییان استان را به دنبال دارد.

گفتنی است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکنون طرح هادی را برای 38 درصد از روستاهای استان معادل با 703 روستا به اتمام رسانده‌است. بهسازی و مقاوم‌سازی مناطق روستایی، اجرای طرح هادی، توسعه معابر روستایی و اعطای سند مالکیت درمناطق روستایی و احداث مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد ازجمله فعالیت های بنیاد مسکن در روستاها است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.