رهبر جنبش مقاومت اسلامی قره‌باغ تاکید کرد: در شناساندن جنگ قره‌‌باغ به ملت‌ها کم کاری شده است و جنایت‌های ارامنه در این جنگ باید بر همگان روشن شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، روشن احمدلی در نشست خبری شرکت‌کنندگان در بیست و پنجمین سالگرد قتل عام خوجالی و اشغال قره‌باغ  با اعلام این مطلب اظهار کرد: بیش از 25 سال است که مرز دو کشور باز شده و این نیز سبب بهبود و استحکام روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان شده است.

وی با اشاره به محاصره‌ی قره‌باغ توسط ارامنه گفت: اندکی پس از استقلال این کشور، قره‌باغ توسط ارامنه اشغال شد و تاریخ همواره شاهد خیانت ارامنه بوده و این بار نیز با غصب اراضی ملت آذربایجان بار دیگر این رذالت را در تاریخ رقم زدند.

وی بیان کرد: نفرت ارامنه نسبت به مسلمانان همواره در اقدامات آنان به چشم خورده و از این نکته نیز نباید غافل شد که حامیان و پشتیبانان آنان همچون آمریکا و روسیه در این میان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

روشن با اشاره به کمک‌های پنهان و آشکار دولت ایران در این جنگ بیان کرد: دولت ایران همواره حامی ملت آذربایجان بوده و این کشور در طول جنگ‌ها و سختی‌ها از کمک‌ها و حمایت‌های این کشور بهره‌مند شده است.

وی تصریح کرد: تا کنون در راستای باز پس گرفتن خاک قره‌باغ از دست دشمنان از هیچ تلاشی دریغ نشده است و جوانان مسلمان و شیعه‌ی آذربایجانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: گسترش روابط بین کشورهای اسلامی به خصوص سه کشور همسایه‌ی ترکیه، جمهوری آذربایجان و ایران سبب برانداخته شدن فتنه‌‎ی دشمنان خواهد شد.

رهبر جنبش مقاومت اسلامی قره‌باغ خاطرنشان کرد: تبریز نیز در طول تاریخ نقش غیر قابل انکاری در عدالت‌خواهی داشته است و این بار نیز امید است تا کشور ایران و به ویژه این شهر صدای رسای قره‌باغ در دادخواهی باشد و روابط دو کشور صرف در برگزاری کنفرانس‌ها خلاصه نشود.

وی متذکر شد: تاریخ آذربایجان و حقیقت ماجرا بارها توسط ارامنه تحریف شده و ارامنه در طول تاریخ ترک‌ها و مسلمانان را به چشم پاتولوژیک و آسیب شناسانه دیده‌اند.

وی گفت: همجواری و زندگی با ارامنه در جمهوری آذربایجان باعث شده تا چهره‌ی این ملت بر ما روشن شود و اقدامات آنان نیز خود مزید بر علت است.

روشن تاکید کرد: در سایر شهرهای ایران و در کشور همسایه ترکیه نیز حقیقت جنگ قره‌باغ به خوبی شفاف سازی نشده و امید است تا با آشکارسازی حقیقت اجازه ندهیم تا جنایات ارامنه در این خطه پنهان بماند.

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.