مدیراملاک و آزادسازی شهرداری تبریز، از اجرای قانون حدنگار برای املاک شهرداری با هدف تثبیت این املاک خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، علیرضا داستان، با اعلام این که این مدیریت، یک واحد ستادی است، گفت: هیچگونه اقدام اجرایی برای این واحد تعریف نشده و مدیریت املاک تنها وظیفه سیاست گذاری در ابعاد ملکی، صدور مجوزهای لازم و حفاظت از املاک و دارایی های غیر منقول شهرداری را بر عهده دارد.

وی درباره فعالیت های مدیریت املاک در راستای تحقق این هدف، اظهار داشت: در یک سال اخیر و طبق برنامه ریزی های انجام شده، تمامی اموال غیرمنقول شهرداری در محدوده هر یک از مناطق دوازده‌گانه شهرداری، در دفتراموال ثبت و ضبط می شود.

مدیراملاک شهرداری ادامه داد: در بخش دیگری از این اقدام، همین اموال در زیر سیستم نیز ثبت می‌شود تا بادقت هرچه بیشتر، مشخصات املاک و زمین‌ها در دسترس بوده و جلوی هرگونه سوءاستفاده گرفته شود.

داستان با بیان مرحله‌ای دیگر از اقدامات این واحد، تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای انجام شده توسط این مدیریت، حصارکشی املاک متعلق به شهرداری و اعلام تعلق آن به شهرداری با نصب تابلو و برچسب است. همچنین سنددارکردن زمین‌ها و املاک و تبدیل قولنامه و وکالتنامه به سند، در طی این مدت از جمله کارهای انجام شده توسط این مدیریت است.

مدیراملاک شهرداری تبریز، اجرای قانون حدنگار را نیز، از اقدامات واحد املاک و آزادسازی شهرداری عنوان و اضافه کرد: قانون حدنگار یا کاداستر، برای اراضی دولتی و به ویژه برای املاک شهرداری اجرا می شود که طی آن، نقشه UTM برای املاک فوق تهیه و به اداره ثبت ارسال می شود.

داستان، با بیان قسمت دیگری از اختیارات تفویض شده به این مدیریت از سوی شهردار و شورای شهر تبریز، خاطرنشان کرد: توافق و مصالحه در معاملات، اداره 12 واحد از مجتمع‌های تجاری سطح شهر، اعطای سند به شهروندان از جمله در مناطق 3، 6 و5 و اولویت بندی در پروژه‌های مسیرگشایی برای تکمیل طرح های نیمه تمام قبل از شروع پروژه جدید، از دیگر وظایفی است که از سوی شهردار و شورای شهر، برعهده این مدیریت گذاشته شده است.

وی، تملک ایستگاه‌های قطار شهری را از مهم ترین اقدامات مدیریت املاک و آزادسازی شهرداری تبریز دانست و گفت: با توجه به اهمیت راه اندازی مترو و تاثیری که در روانی ترافیک شهر و رفاه شهروندان خواهد داشت، بیش از پنج میلیارد تومان برای تملک زمین‌های مربوط به ایستگاه‌های مترو خط یک هزینه شده است.

مدیراملاک شهرداری تبریز، در پایان، اظهار کرد: عمده‌ترین موارد اختلافی بین شهرداری و شهروندان در زمینه املاک است که مدیریت املاک، با بهره‌گیری از اختیارات تفویض شده، سعی دارد ضمن صیانت از حقوق شهروندان، اموال و دارایی های شهرداری را نیز به عنوان بیت المال و دارایی‌های شهر حفظ کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.