به گزارش ایرنا، حسین شربیانی روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: طی ماه های اخیر عده ای برای ضربه زدن به کانون های وکلا و با بهانه قرار دادن افزایش جذب وکیل در این نهادهای مردمی، کمر همت برای نابودی آن بسته اند که در این زمینه همراهی رسانه ملی با این افراد جای تعجب دارد.
وی با اشاره به اینکه پویشی (کمپینی) در این زمینه ایجاد شده است که با بهانه قرار دادن افزایش ظرفیت پذیرش کانون های وکلا، قصد دارند به هر نحو ممکن تمامی دانش آموختگان رشته های حقوق از تمامی دانشگاه ها را وارد این کانون کنند.
شربیانی ، از افزایش و گسترش بی رویه رشته حقوق توسط دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور در شهرها و بخش های مختلف کشور انتقاد کرد و افزود: این از هم گسیختگی در سطح دانشگاه ها باعث فشار روزافزون به کانون های وکلا شده است تا نسبت به آموزش و جذب آنها اقدام شود، که البته این انتظار از کانون ها بیجا و غیر واقعی است.
وی از وکالت و خبرنگاری به عنوان دو شغل محوری و مهم در جهان یاد کرد و با بیان اینکه باید جایگاه و پایگاه اجتماعی این دو شغل در کشور حفظ شود، یادآور شد: ارتباط مستقیم فعالان این دو عرصه با آحاد مردم و نظام های حکومتی ایجاب می کند، نسبت به تقویت آنها اقدام شود ، نه اینکه روز به روز بر فشار روانی و اجتماعی روی آنها افزوده شود.
شربیانی ، از وکلای دادگستری به عنوان نماد دفاع هر کشور یاد کرد که با استقلال خود در برابر فساد سیستمی مبارزه سیستمی انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی به لحاظ قدمت تاریخی پس از تهران دومین کانون کشور است، گفت: هم اکنون در این کانون تعداد یکهزار و 661 نفر عضو هستند که از این نظر نیز پس از استان تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد.
شربیانی ، از فعالیت یکصد وکیل معاضدتی در کانون وکلای دادگستری استان خبر داد که پارسال به بیش از سه هزار نفر خدمات مشاوره ای رایگان ارایه کرده و 200 نفر نیز از وکیل رایگان بهره مند شده اند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.