حافظ باباپور، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد حدود 198 هزار و 858 جلد سند در روستاها و 19 هزار و 228 جلد سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است.
وی تاثیر اجرای طرح سنددار کردن مالکیت روستایی در سطح استان را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: هویت بخشی به مالکیت خصوصی، کاهش مشکلات به ویژه برخوردها و اختلافات ملکی مربوط به اراضی، جذب تسهیلات مالی در روستاها و گسترش فیزیکی مبتنی بر برنامه‌ریزی از جمله تاثیرهای مثبت این طرح است.
باباپور، بهبود کیفیت مسکن روستایی، ارتقای جایگاه نهادهای محلی، تقویت و نظارت های دولت در مدیریت اراضی روستایی را از دیگر اثرهای مثبت طرح سنددار کردن مالکیت روستایی اعلام کرد.
وی یادآوری کرد: تلاش می شود تا با تمام توان یار و همراه مردم روستاها شد و برای عمران و آبادانی روستاها گام‌های موثر و اساسی برداشت و با خدمت بیشتر به محرومان و قشر ضعیف جامعه، ماندگاری روستائیان در روستاها را افزایش داد.
طبق آیین نامه اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب سال 1388، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری ادارات کل ثبت اسناد و املاک به خانه های مسکونی روستاییان سند مالکیت صادر می کند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.