معاون حمل و‌نقل‌و ترافیک شهرداری تبریز از طراحی و نصب 2500 تابلوی جدید راهنمایی و رانندگی در 150 تقاطع شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مهدی یوسفی، با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات ترافیکی سال‌های اخیر در مرکز شهر، تغییر موقعیت برخی مسیرها و مراکز اداری و خدماتی، بازنگری در تابلوهای راهنمایی و رانندگی را به عنوان یکی از ضرورت‌های عمومی شهر در صدر برنامه‌های شهرداری تبریز قرار داده است.

وی اضافه کرد: در این راستا پس از بررسی‌های کارشناسی‌، مکان‌یابی‌ها و نیازسنجی‌های لازم، حدود 2500 تابلوی جدید راهنمایی و رانندگی در بخش‌های مختلف، از جمله نشان‌های بازدارنده، اخطاری، اخباری و انتظامی در 150 تقاطع شهر نصب شده است

یوسفی با اشاره به این‌که اجرای این طرح با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون تومان انجانم گرفته، گفت: تابلوهای نصب شده، پس از شناسایی نارسایی‌های راهنمایی و مطابق محورهای گردشگری اجرا شده و نقش کارسازی در روان‌سازی ترافیک شهری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: درمراحل جانمایی نیز تلاش شده تا از پراکنده‌کاری تابلوها اجتناب شود و جلوه یکپارچه و زیبایی از این المان‌های مهم در سطح شهر بارز باشد.

یوسفی تابلوهای راهنمایی و رانندگی را از مهم‌ترین المان‌‌های کاربردی شهرعنوان کرد و افزود: تبریز به عنوان یکی از شهرهای پیشتاز درحمل‌و‌نقل درون‌شهری مطرح است و روند شهرسازی آن، از دیرباز با تراکم مراکز اداری، فرهنگی، گردشگری و خدماتی در محدوده‌های مرکزی شهر مواجه بوده است.

وی اضافه کرد: با در نظر داشتن این ویژگی، طبیعی است که رویکرد مدیریت ترافیکی شهر در خصوص علائم راهنمایی و تابلوهای رانندگی، زمینه‌ساز برخی پیچیدگی‌ها و دشواری‌ها است؛ از این رو، معاونت ترافیکی، طی یک برنامه عملیاتی بازنگری در این تابلوها را در دستور کار اقدامات اجرایی خود قرار داده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز، همچنین اظهار کرد: عملیات نصب و تعویض تابلوهای راهنمایی در آستانه سال جدید، سرعت بیشتری به خود گرفته و حتی بدون توجه به برودت هوا در روزهای اخیر، به صورت شبانه روزی نسبت به اجرای این طرح، اقدام شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.