به گزارش ایرنا، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز به برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس آزادیخواهانی از 80 کشور حضور داشتند.
وی با اشاره به اینکه رهبر ‌انقلاب آزادی جنوب لبنان و شکست تصرف نوار غزه را از جمله نتایج 60 سال مقاومت اسلامی مردم فلسطین دانستند، اضافه کرد: در این کنفرانس اهمیت آزادی قدس و فلسطین به عنوان اولویت اصلی جهان اسلام یادآوری شد.
وی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در کنفرانس انتفاضه، خاطرنشان کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری در این کنفرانس در چند محور بود که نخستین محور راجع به هدف ایجاد جنگ‌های داخلی منطقه به دلیل کمرنگ کردن حمایت از فلسطین و آرمان آزادی قدس بود.
عضو مجلس هبرگان رهبری ادامه داد: محور دوم تاکید ایشان بر پرهیز گروه‌های مقاومت فلسطینی از اختلافات قومی و مذهبی بود.
وی یادآوری کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در کنفرانس انتفاضه تاکید کردند: ' اگر این مقاومت‌ها نبود رژیم غاصب صهیونیستی می‌خواست از نیل تا فرات را مسلط شود.'
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به افتخارات انتفاضه‌ها در فلسطین که منجر به آزادسازی جنوب لبنان و شکست در غزه شد، افزود: مقاومت چند ساله مردم فلسطین جواب خوبی به افرادی است که روز قدس را بی‌اهمیت می‌دانند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در رسانه‌های جهان و صهیونیستی سخنرانی مقام عظمای ولایت بازتاب فراوان داشته، گفت: شبکه الجزیره پخش زنده از کنفرانس را داشت و قطعاً این مطالب تاکنون به گوش حامیان اسرائیل رسیده است.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند نشانه‌های افول صهیونیستی نمود داشته و در جریان انتفاضه سوم شکست جدی اسرائیل را شاهد خواهیم شد، افزود: تا 20 سال آینده اسرائیلی وجود نخواهد داشت.
امام جمعه تبریز همچنین به دیدار مردم آذربایجان با مقام عظمای ولایت به مناسبت 29 بهمن اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان این پیام را به مسؤولان دادند که به وضعیت فعلی قانع نباشند و برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهند.
آیت الله محسن مجتهدشبستری ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به غیرت دینی مردم آذربایجان در مقاطع مختلف تاریخی، تاکید کردند: مسؤولان گمان نکنند که مردم هیچ گلایه‌ای ندارند بلکه بیکاری و مشکلات اقتصادی فراوانی در کشور هست که توجه بیشتری را می‌طلبد.
وی اظهارکرد: نمایندگان در تدوین برنامه توسعه ششم دولت باید در برابر مشکلات اقتصادی و فرهنگی عنایت ویژه داشته باشند.
امام جمعه تبریز با اشاره به یکی دیگر از محورهای سخنرانی رهبری در جمع مردم آذربایجان در زمینه طرح موضوع آشتی ملی از طرف برخی از افراد، ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند که مگر ملت با یکدیگر قهر هستند که برخی آشتی ملی را عنوان می‌کنند.
وی با بیان اینکه هدف این عده از طوح موضوع آشتی ملی، آشتی با فتنه‌گران است، گفت: هرگز ملت ایران با فتنه‌گران آشتی نخواهند کرد.
آیت‌الله مجتهد شبستری به نشست جدید و طرح مواضع مشترک اسرائیل وعربستان اشاره کرد و گفت: در این نشست ایران به عنوان کشور حامی تروریست معرفی شد و ترکیه هم با آنها همراهی کرد.
وی خاطرنشان کرد: وضع آمریکا و اسرائیل مشخص بوده ولی به نظر می رسد ترکیه هم همانند عربستان از آزادسازی حلب و پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق نگران است.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.