به گزارش ایرنا، مهدی یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به تحولات ترافیکی سال‌های اخیر در مرکز شهر، تغییر موقعیت برخی مسیرها و مراکز اداری و خدماتی، بازنگری در تابلوهای راهنمایی و رانندگی به عنوان یکی از ضرورت‌های عمومی شهر از اولویت های شهرداری تبریز است.
وی اظهار کرد: در این راستا پس از بررسی‌های کارشناسی‌، مکان‌یابی‌ها و نیازسنجی‌های لازم، این تابلوها در قالب نشان‌های بازدارنده، اخطاری، اخباری و انتظامی در تقاطع شهر نصب شده است.
معاون حمل و ‌نقل ‌و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به این‌ که اجرای این طرح با هزینه بیش از 5 میلیارد ریال تهیه شده است، یادآوری کرد: تابلوهای نصب شده پس از شناسایی نارسایی‌های راهنمایی و مطابق محورهای گردشگری اجرا شده و نقش کارسازی در روان‌سازی ترافیک شهری دارد.
یوسفی، ادامه داد: در مراحل جانمایی نیز تلاش شده تا از پراکنده‌ کاری تابلوها اجتناب شود و جلوه یکپارچه و زیبایی از این نمادهای مهم در سطح شهر دیده شود.
وی تابلوهای راهنمایی و رانندگی را از مهم‌ترین نمادهای کاربردی شهر عنوان کرد و گفت: تبریز به عنوان یکی از شهرهای پیشتاز در حمل ‌و ‌نقل درون ‌شهری مطرح بوده و روند شهرسازی آن از دیرباز با تراکم مراکز اداری، فرهنگی، گردشگری و خدماتی در محدوده‌های مرکزی مواجه شده است.
یوسفی ادامه داد: عملیات نصب و تعویض تابلوهای راهنمایی در آستانه سال جدید، سرعت بیشتری به خود گرفته و حتی بدون توجه به برودت هوا در روزهای اخیر به صورت شبانه روزی اجرا شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.