محمدصادق پورمهدی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان خداآفرین، افزود: در چند سال اخیر با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، گردشگری اهمیت زیادی یافته است که بر این اساس باید گام های جدی و اساسی برای رونق این صنعت برداشته شود.
وی اظهار کرد: با انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 فرصتی فراهم می شود تا تمام نقاط گردشگری استان به شکل ویژه ای معرفی گردد.
پورمهدی ادامه داد: طبیعت، جنگل، رود، سد، مرز، ارتباط با کشورهای خارجی، آثار تاریخی و مذهبی، بوم گردی، فرهنگ و هنر و وجود روستاهای تاریخی ظرفیت های اصلی گردشگری در خداآفرین است.
وی افزود: در حوزه گردشگری باید با برنامه ریزی محلی از توانایی و هنر افراد بومی و محلی جهت کسب درآمد در این حوزه استفاده شود.
پورمهدی، از مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی خواست تا جهت حفظ طبیعت در مناطق جنگلی برای ساخت وسازهای روستایی معماری بومی ارایه نماید و برای توسعه روستایی جهت رونق بوم گردی برنامه ریزی شود.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان خداآفرین نیز در این نشست گفت: 60هزار هکتار از جنگل های ارسباران در محدوده خداآفرین واقع شده که وجود پارک ملی، حیات وحش، برخورداری از جاذبه های چند نقشی از جمله جاذبه های گردشگری این جنگل ها می باشد.
امین امینیان افزود: برای ساماندهی کمپ آینالی مبلغ هفت میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و تملک عمارت تومانیانس به عنوان مرکز پژوهشی و مطالعاتی جنگل های ارسباران نیز در حال پیگیری است.
وی، از مرمت پل های تاریخی خداآفرین جهت حفاظت و صیانت از این پل ها به هنگام آب گیری سد خداآفرین خبر داد و اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید پروژه های عمرانی به لحاظ کمی و کیفی در این شهرستان افزایش یافته و 128پروژه در مرحله اجرا و اتمام است.
امینیان ادامه داد: در حال حاضر در 56 شرکت سد خداآفرین و پایاب این سد برای سه هزار و 635 نفر اشتغال ایجاد شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، گفت: در برنامه ریزی های انجام شده برای تبریز 2018، پنج مسیر گردشگری تعریف شده که تبریز، اهر، کلیبر و خداآفرین یکی از این مسیرهای گردشگری است.
مرتضی آبدار افزود: در آذربایجان شرقی 10منطقه هاب انتخاب شده که یکی از آنها در کلیبر است که خداآفرین نیز باید از این هاب استفاده نماید.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 35 هزار نفر در 150کیلومتری تبریز و مرز مشترک ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان است که 204روستا ، سه بخش و هفت دهستان دارد.
خبرنگار: الهام جوادزاده ** انتشار:محمد رستگار
/3038/7468/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.