به گزارش ایرنا، حسن سرشتی روز چهارشنبه در آئین افتتاح اولین پژوهشگاه استاندارد شمالغرب کشور در اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی افزود: این پژوهشگاه ها در سال آینده در 9 مرکز استان با توجه به نوع فعالیت آن ها برای ارایه خدمات بهتر به واحدهای تولیدی و ارائه اطمینان به مردم از بابت ایمنی و سلامت محصول راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه پژوهشگاه استاندارد، به عنوان بازوی تحقیقاتی سازمان استاندارد عمل می کند، اظهار کرد: پژوهشگاه استاندارد در 2 بخش شامل تدوین استانداردهای پژوهش محور و آزمایشگاه های مرجع فعالیت می کند.
رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران یادآوری کرد: پژوهشگاه استاندارد نسبت به سایر پژوهشگاه ها وظیفه سنگینی دارد، زیرا که نتایج تحقیقاتی آن به طور مستقیم بر واحدهای صنعتی و تولید و جامعه تاثیر می گذارد.
سرشتی ادامه داد: قوانین دولت تحت تاثیر رواج استاندارد همچنان پیش می رود و مردم نیز موارد مربوط به استاندارد سازی را قبول کرده اند.
وی با اشاره به دوراندیشی و وابستگی صنایع و اقتصادهای موفق به موضوع پژوهش گفت: این واحدها با راه اندازی بخش پژوهش و تحقیقات موجب ثبات و پایداری اقتصاد خود شده اند.
رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران یادآوری کرد: پژوهش در مراحل اولیه هزینه بر بوده ولی زمانی که نتایج پژوهش به بار نشست و حرکت اقتصادی با استفاده از نتایج آن انجام شد، منجر به رشد چشمگیر آن واحد تولیدی خواهد شد و کمتر تحت تاثیر تنش های حاشیه ای قرار می گیرد.
سرشتی با تاکید بر ضرورت روزآمد شدن تجهیزات پژوهشکده ها و آزمایشگاه های استاندارد، ادامه داد: این پژوهشکده ها باید همگام با صنایع و واحدهای تولیدی با تدوین استانداردهای لازم در جهت افزایش کیفیت محصولات، تلاش و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنند.
وی گفت: پژوهشگاه ها نباید به عنوان سرعت گیر عمل کنند بلکه باید با ایجاد تعامل و هم افزایی بین مراکز تولیدی و تحقیقاتی موجب افزایش کیفیت محصولات تولیدی شوند.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آئین گفت: این استان از قطب های صنعتی و تولیدی کشور بوده و نقش چشمگیری در صنعت، خدمات و تولیدات دامی و کشاورزی ایفا می کند.
سیعد شبستری با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: در این راستا واحدها باید کیفیت محصولات تولیدی خود را افزایش دهند و یکی از این راهکارها رعایت استانداردهای ملی و بین المللی است.
وی اظهار کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی باید کیفی و استاندارد سازی محصولات را جزئی از کار خود قرار دهند، زیرا که کیفیت پائین محصولات موجب فرار مشتری و روی آوردن به سایر محصولات می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: سرمایه گذاری در ارتقای کیفیت و استانداردسازی محصولات هدرروی سرمایه نبوده بلکه سرمایه گذاری برای تولید بهتر، دسترسی به بازار بیشتر و حضور پرقدرت در بازار رقابتی است.
شبستری با تاکید بر نظارت مستمر بر کیفیت محصولات تولیدی واحدها از سوی دستگاه های متولی ادامه داد: هم اکنون بیش از 4 هزار و 200 مجموعه تولیدی در استان وجود دارد که تولیدات برخی از آن ها کیفی نبوده و مدیران این واحدها باید استانداردسازی و ارتقای کیفی محصولات را در برنامه خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه سازمان استاندارد در کنار تولید کننده، صادر کننده و صنعتگران است، گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی استان باید به محققان و پژوهشگران اعتماد کنند و از توان و ایده های آن ها برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود استفاده کنند.
در این آئین پژوهشگاه استاندارد شمالغرب کشور در اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی افتتاح شد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.