رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی گفت: نظام اداری با همه ظرفیت‌هایی که دارد، در حدی که مورد انتظار مردم و جریان توسعه و تعالی کشور باشد، نبوده و هنوز نتوانسته اثربخشی مطلوبی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی ظهر امروز در جلسه توجیهی ارزیابی عملکرد سال 1395 دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: همه ما در نظام اداری سال‌ها کار کرده‌ایم و از آسیب‌ها، ضعف‌ها و انتظارات به حق مردم در ارتباط با آن اطلاع داریم و تحول نظام اداری دغدغه همه ما است.

وی افزود: تحول نظام اداری در همه برنامه‌ها اصلی محوری و مورد تاکید بوده و همه مسئولان نظام نسبت به ایفای نقش موثر در این مسیر احساس مسئولیت می‌کنند.

بهبودی اظهار کرد: اثربخشی نظام اداری در جریان توسعه انکارناپذیر است که بخشی از این اثربخشی مربوط به سرمایه انسانی و بخشی دیگر مربوط به فرایندها، محتوای پاسخگویی و رضایت مراجعین می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: لازم است در خصوص حقوق شهروندی که منشور آن اخیراً رونمایی شد، ایجاد تعامل دوسویه بین نظام اداری و مردم و آشنایی مردم با حقوق شهروندی و مطالبه آن قدم‌های موثرتری برداریم.

وی همچنین بر ضروت کارآمدسازی و کوتاه‌سازی فرآیندهای اداری تاکید و اضافه کرد: باید شرایطی فراهم آوریم تا پیوند میان مردم و دولت نهادینه شود و مردم بدانند از حکومت چه می‌خواهند.

بهبودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت نامناسب سایت‌های اداری یادآور شد: اکثر سایت‌های اداری به موقع به روزرسانی نمی‌شوند؛ ضمن اینکه عمق قابل توجهی نیز نداشته و لایه‌های زیرین و رویین سایت‌ها چندان شفاف، دقیق و قابل اتکاء نیستند.

وی با بیان اینکه لازم است ارائه خدمات به شکل غیر حضوری، گسترش یافته و در این عرصه خود را به سطوح جوامع پیشرفته برسانیم، افزود: ما باید خود را در جریان رشد دنیا قرار دهیم و خودمان را با دنیای پیشرفته مقایسه کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی متذکر شد: آحاد مردم جامعه ما کم‌کاری نمی‌کنند ولی اگر اثربخشی لازم را نمی بینیم علت را باید در نظام اداری و اشکالاتی که در فرایندها وجود دارد، جستجو و آن‌ها را رفع کنیم.

وی اظهار کرد: اگر مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی، مشارکت و اعتماد را به نظام اداری برگردانیم بسیاری از هزینه‌ها کاهش یافته و رضایت مردم نیز جلب می‌شود.

بهبودی با بیان اینکه نظام اداری یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است که بدون تحول در آن رنگ تحقق نخواهد دید، افزود: فضای کسب و کار چالش نظام اداری در کسب و کار است که در مجموعه مقوله اقتصاد مقاومتی نقش بسیار پررنگی دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.