مهدی  کمال کاظمی یک راننده تاکسی خوش ذوق و کتاب دوست تبریزی است که با هزینه شخصی، کتابخانه ای کوچک در خودروی خود ایجاد کرده تا از مسافرانش با غذای فرهنگی پذیرایی کند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدحسن چمیدهفر، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر از حرکت ارزشمند این شهروند بافرهنگ و کتاب دوست که با هزینه شخصی خود درصدد ترویج فرهنگ مطالعه است، یادآور شد: تنها راه فرهیختگی و بالندگی فرهنگ یک جامعه این است که مردم به صورت خودجوش وارد عرصه ی خطیر فرهنگسازی علی الخصوص فرهنگسازی در حوزه ی کتابخوانی شوند.

وی افزود: کاری که این راننده‌ی بافرهنگ و مسئول انجام می‌دهد، نمونه‌ای از یک اقدام بزرگ فرهنگی در شهری با پیشینه‌ی غنی فرهنگی و تمدنی است و براین اساس چنین افرادی باید تقدیر شده و مورد حمایت متولیان فرهنگی قرار گیرند.

چمیده فر گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از هر اقدامی که در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام گیرد و منجر به ورود کتاب به زندگی روزمره افراد شود، حمایت کرده و امکانات لازم جهت تجهیز خودرو  رانندگان تاکسی به کتاب را فراهم می‌آورد.

وی از مسئولان شهرداری و سازمان تاکسیرانی خواست تا نسبت به حل مشکلان تعویض خودروی این راننده‌ی با فرهنگ تبریزی مساعدت کنند.

در این دیدار تعدادی کتاب به صورت نمادین به مهدی کمال کاظمی راننده تاکسی یاد شده اهداء شد


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.