این نشریه در گزارش خود آورده است: شاید تلخ‌ترین اتفاقی که می توانست برای ورزش استان آذربایجان‌شرقی در چندین ماه گذشته رخ دهد، منحل شدن تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز بود.
تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز یکی از تیم های دوچرخه سواری مطرح ایران محسوب می شود که 15 سال است در حال فعالیت در این عرصه است باید بگویم این تیم از لحاظ تجهیزات سخت افزاری امکاناتش بیشتر از فدراسیون دوچرخه سواری است اما با توجه به مشکلات مالی که از سال گذشته برای این تیم به وجود آمد و منجر به کم کردن رکابزنانش شد.
در نتیجه چهار نفر از بهترین رکابزنان تیم پتروشیمی از جمله صمد پورسیدی، قادر میزبانی، بهنام ملکی و مهدی سهرابی از حضور در این تیم خداحافظی کردند و به تیم شهرداری تبریز پیوستند اما امسال وضع مالی این تیم بدتر شده است به گونه ای که هم اکنون قصد دارند تیم دوچرخه سواری خود را منحل کنند و تنها برای یک تیم از جوانان این رشته را در حد استعدادیابی نگه دارند.
این تیم باشگاهی جزو یکی از تیم های قاره ای کشور به شمار می آید که موفق شده در چندین دوره مختلف مقام اول آسیا را به دست آورد و بر صدر جدول های آسیایی خودنمایی کند اما هم اکنون وضع مالی و مشکلات دیگر کار این تیم فعال را به جایی کشاند که مدیر عامل باشگاه هم کاری از دستش بر نمی آید و قصد منحل کردن تیم را دارد.
ناصر هوشیار رئیس هیات دوچرخه سواری تبریز در گفتگویی در این خصوص عنوان داشت: متاسفانه مسئولان پتروشیمی قصد بر این موضوع گرفتند و ما نیز تلاش کردیم که آن‌ها را از منحل کردن تیم منصرف کنیم که بالاخره تیم پتروشمی با دستور مسئولان پتروشیمی تبریز منحل شد.
وی افزود: شاید امکانات بیش از حد بالا و خوبی که پتروشیمی داشت باعث می‌شد تا استعدادهای زیادی در دوچرخه سواری از آذربایجان شرقی به کشور معرفی شوند و مسئولان می توانستند با هزینه ای حدود 200 میلیون تومان باردیگر این تیم را احیا کنند، فقط می توانم بگویم امیدوارم مسئولان کاری انجام دهند.
تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز شاید می توان گفت تنها تیم آذربایجان شرقی در ورزش بود که توانسته بود عناوین بزرگ آسیایی و بین‌المللی کسب کند و از سوی دیگر رکابزنان قدری از جمله پورسیدی، میزبانی، ملکی و مهدی سهرابی را در اختیار داشت.
تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز بعد از باشگاه های فوتبال ماشین سازی و تراکتورسازی از جمله تیم های قدیمی و ریشه‌دار آذربایجان محسوب می شود و منحل شدن این تیم شوک بزرگی برای ورزش استان آذربایجان شرقی بود.
حال نقدی که باید داشت نسبت به مسئولان مربوطه است، بنابه گفته های هیات دوچرخه سواری امکانات پتروشیمی تبریز شاید از امکانات فدارسیون دوچرخه سواری نیز بیشتر و بهتر باشد، شاید با اندکی حمایت مسئولین استان آذربایجان شرقی و همت مسئولان پتروشیمی در راستای احیای دوباره تیم، می تواند برای ورزش آذربایجان شرقی مثمرثمر باشد.
حتی کمیته فنی فدارسیون دوچرخه سواری 4 رکابزن که برای مسابقات المپیک ریو انتخاب کرده بودند که از بین این 4 ورزشکار، 3 نفر در تیم پتروشیمی تبریز فعالیت داشتند.
از سوی دیگر یکی از افتخارات بزرگ این تیم قهرمانی صمد پورسیدی به عنوان دوچرخه سوار پتروشیمی تبریز در مسابقات مهم ترین تور قاره آسیا در مالزی بود که البته این مسابقه به صورت انفرادی است اما صمد پورسیدی به عنوان اولین رکابزن آسیایی توانست در بین رقیبان سرسخت خود پیروز شود که در آن زمان بودجه تیم پتروشیمی 700 میلیون تومان بود که در قیاس با سایر رشته های دیگر، بسیار کم و ناچیز است.
اداره ورزش و جوانان در راستای حمایت از رشته دوچرخه سواری می تواند با کمک از سایر مسئولان استان آذربایجان شرقی در راستای حمایت از این رشته ورزشی، با صرف هزینه های خیلی کم باعث احیا دوباره این تیم باسابقه شود.
البته بهتر است این نکته را نیز یادآوری کنیم که شاید افتخاراتی که تیم پتروشیمی تبریز در سطح بین المللی و آسیایی کسب کرده است، از لحاظ اقتصادی و تبلیغاتی نیز برای شرکت پتروشیمی و نفت مثمرثمر واقع بوده است.
حال امید است که مسئولان به فکر سایر رشته های ورزشی باشند، باشد که اتفاقات عجیب و غریبی مثل منحل شدن تیم باسابقه و ریشه‌دار دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز از سوی مسئولان پتروشیمی نباشیم و این تیم را باردیگر در مسابقات آسیایی و بین المللی با رکابزنان بومی، ببینیم.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.