معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت پروژه تونل انرژی تبریز، گفت: این پروژه برای تبریز و تامین برق مترو حیاتی است و نباید هیچ عاملی موجب کندی عملیات آن شود و ضروری است با جدیت ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان، با ابراز تاسف از حادثه ریزش تونل انرژی تبریز و جان باختن تعدادی از کارگران، بر لزوم انجام روش‌های محاسباتی و نکات ایمنی و حفاظت در اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و خواستار توجه و رسیدگی به خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه شد.

وی اضافه کرد: تونل انرژی تبریز با هدف تامین  پایدار برق این شهر و مترو به عمق 16 الی 17 متر از سطح زمین و به طول چهار کیلومتر از حدفاصل عینالی و خیابان روشنایی اجرا می‌شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اجرای ضوابط و مقررات فنی و مهندسی از سوی دستگاه های اجرایی در تنظیم قراردادهای اجرایی و پیمانکاری تاکید کرد.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت نامناسب آسفالت ریزی در سطح شهر و جاده های استان تاکید کرد: رعایت اصول فنی و کیفیت آسفالت از سوی شهرداری ها و دستگاه های اجرایی باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی  در خاتمه سخنان خود با اشاره به جایگاه و فلسفه وجودی شورای فنی استان، تصریح کرد: در راستای بهبود و کمک به به توسعه و پیشرفت استان و روان سازی فرایندهای اجرایی پروژه های عمرانی دستگاه های اجرایی تشکیل جلسات شورای فنی ضروری است.

گفتنی است، ظهر روز جمعه (24 دی‌ماه) بر اثر ریزش آوار در محل حفاری تونل انرژی در خیابان خاقانی تبریز، سه کارگر جان باخته و دو کارگر نیز مصدوم شدند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.