به گزارش ایرنا، علی بدرشکوهی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان با اشاره به لزوم آموزش همگانی برای مقابله با گسترش مواد مخدر و استفاده از ظرفیت مردمی در این زمینه ، گفت: آموزش همگانی برای مقابله با مواد مخدر یکی از برنامه های اصلی شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه گذشته بیش از 400 ساعت دوره آموزشی در زمینه اعتیاد و راه های مقابله با آن برای خانواده های شهرستان برگزار شده است، گفت: بیش از 75 درصد جمعیت شهرستان بستان آباد در روستاها سکونت دارند که باید آموزش خانوارهای روستایی نیز با جدیت دنبال شود.
فرماندار بستان آباد در ادامه با یاد آوری لزوم توجه به ایجاد اشتغال برای معتادان افزود: در بیش از 70 درصد مواردی که معتادان مصرف مواد مخدر را ترک می کنند به دلیل نبود شغل یا امنیت شغلی دوباره به سمت مواد مخدر کشیده می شوند.
وی در این رابطه ادامه داد: طرح های اشتغال زایی برای معتادان در کمپ استاد شهریار بستان آباد با جدیت دنبال می شود و در اولین قدم آموزش کشت زعفران به مددجویان این کمپ به اجرا گذاشته شده است.
بدر شکوهی در پایان تعداد معتادان تحت درمان در مراکز درمانی و کمپ های شهرستان از ابتدای امسال را حدود 170 نفر اعلام کرد و گفت : هر چند وضعیت شهرستان از حیث معتادان متجاهر مناسب است اما با آموزش همگانی و اجرای برنامه های پیشگیرانه تلاش می کنیم این میزان را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
خبرنگار: علی کبیر** انتشار دهنده: پرویز انصاری
/3071/7239

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.