هنرمند بنام و توانمند کشور گفت: توسعه‌ی تئاتر می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای پر کردن خلاءهای فرهنگی در کشور به شمار آید.

به گزارش ایسنا، منطقه اذربایجان‌شرقی، شیرین بینا که برای ایفای نقش در نمایش "بیوه‌های غمگین سالار جنگ" در تبریز حضور یافته است، اظهار کرد: توسعه‌ی تئاتر در نقاط مختلف کشور، راهکار مناسبی در راستای ترویج فرهنگ کشورمان به شمار می‌آید.

وی افزود: با اشاعه‌ی رشته‌هایی مانند شعر، ادبیات، تئاتر، موسیقی، نقاشی، خط و ... است که می‌توان فرهنگ این سرزمین را زنده نگه داشت.

وی بیان کرد: اختصاص بودجه و حمایتهای مختلف از رشته‌های هنری باعث می‌شود جوانان ما به فرهنگ و هنر کشور خویش جذب شده و چه بسا کاهش آسیب‌های اجتماعی را هم در پی داشته باشد.

بینا ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر در کشور افزود: اگر به مردم بها دهیم، با گرایش به هنرهایی چون موسیقی و ادبیات فکرشان باز شده و به آفرینش هنری رومی‌آورند.

این هنرمند مطرح تئاتر کشور با تاکید بر اینکه عرصه‌ی هنر و تئاتر نیازمند حمایت است، گفت: در چند سال اخیر حمایت‌هایی صورت گرفته که با استقبال مردم و اهالی هنر مواجه شده که نتیجه‌ی آن، پر شدن سالن‌های تئاتر و موسیقی و ... است.

وی تاکید کرد: حضور ما در تبریز و در این جشنواره، نشانه و فرصت خوبی برای تبادل افکار و کشف استعدادها به شمار می‌آید.

وی در خصوص تئاتر تبریز گفت: تا کنون تئاتر خاصی از تبریز ندیده‌ایم، ولی در تلویزیون برخی تله‌تئاترها و نمایش‌هایی می‌بینم که با درونمایه‌ی طنز مخاطب خود را دارند.

بینا با اشاره به اجرای جشنواره‌های فجر استانی در اقصی نقاط کشور، بیان کرد: پیش از این نیز با برگزاری جشنواره‌ی فجر بین‌المللی همواره منتخبی از بهترین آثار شهرستانها در تهران کنار هم گرد آمده و مورد استقبال قرار گرفته بودند. اما برگزاری جشنواره‌ی فجر استانی می‌تواند بیش از پیش عامل ارتقای کیفی تئاترهای شهرستانی باشد.

وی در خصوص تبریز و آذربایجان نیز گفت: بدلیل شغل پدرم، در دوران کودکی تا 9 سالگی در تبریز، سراب و اهر زندگی کرده‌ام؛ ضمن اینکه مادرم اهل مرند بود و همه فامیلهای مادری‌ام در تبریز و مرند ساکن هستند و من مرتب به این منطقه سفر دارم.

گفتنی است گلاب آدینه، مونا فرجاد و شیرین بینا همراه دیگر همکاران خود با اجرای نمایش "بیوه‌های غمگین سالار جنگ" به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور در دومین جشنواره‌ی تئاتر فجر استانی آذربایجان‌شرقی - تبریز حضور یافته و اجرای آنها با استقبال گسترده‌ی علاقمندان مواجه شد.


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.