مدیر کل ستاد بحران آذربایجان‌‌شرقی تاکید کرد: تجهیزات امدادهای اولیه باید در اختیار همه باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، خلیل ساعی در مراسم نمادین آغاز پنجمین دوره‌ی طرح ملی دادرس در مدارس استان اظهار کرد: این طرح برای پنجمین بار و به طور ملی برگزار می‌شود و در سال‌های آتی نیز تداوم خواهد یافت.

وی افزود: آموزش برای مقاطع مختلف بسیار حائز اهمیت است و آموزش‌هایی از این قبیل هر چند در آن واحد کمک‌ کننده نیستند، اما بعدها می‌توان از آن بهره‌برداری کرده و نتایج آن را در امدادرسانی سریع مشاهده کرد.

وی با اشاره به زلزله‌ی 1995 در ژاپن گفت: ژاپنی‎ها نیز به دلیل کم‌تجربگی و عدم آموزش در این زمینه توانایی مدیریت بحران را نداشتند، اما سال‌ها بعد اقدامات و تصمیمات خوبی در این راستا اتخاذ شد و آموزش‌ را از کودکان و مدارس شروع کردند.

ساعی عنوان کرد: در دوره‌هایی که به منظور آموزش جهت مدیریت بحران و امدارسانی سریع در این کشور برگزار می‌شد، کودکان و دانش‌آموزان نسبت به سایرین در اولویت بودند؛ چرا که اعتقاد بر این بود که آموزش باید از دوران کودکی و از مدارس شروع شود تا در بزرگسالی و زندگی آینده نیز نهادینه شود.

وی بیان کرد: با تکیه بر این تدابیر در سونامی ژاپن افراد آسیب دیده و اعضای آن جامعه به خوبی از پس مدیریت بحران و امداد رسانی برآمدند.

وی متذکر شد: حتی اطفاء حریق نیز با استفاده از کپسول‌های بسیار کوچکی به کودکان آموزش داده می‌شد که در آخرین بازدیدی که از این کشور و کلاس‌های آموزشی به عمل آمد، آموزش به صورت مجازی و با کارایی بیشتری انجام می‌شد.

ساعی خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها، آموزش و تجهیزات هزینه‌بر است و همچنین این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که استان ما یکی از حادثه‌ خیز‌ترین استان‌ها در کشور است؛ بنابر این مردم تبریز باید توانایی مدیریت بحران، امدارسانی در جاده‌های صعب‌العبور و همچنین اسکان و چادرزنی در این مواقع را داشته باشند.

وی افزود: بدون شک دانش‌آموزان در این میان نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کنند و امید است تلاش‌ها به منظور بهبود مهارت‌ها در این زمینه در سال‌های آتی و با همکاری سازمان‌های مربوطه و مردم به نتیجه برسد.

گفتنی است؛ مراسم نمادین آغاز پنجمین دوره‌ی طرح دادرس در مدارس استان در دبیرستان دخترانه‌ی ولیعصر (عج) ناحیه‎ی چهر تبریز و با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد.

همچنین در این مراسم از مدرسین و مربیان چهارمین دوره‌ی المپیاد آماده و جوانه تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.