معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از ضرورت ارتقاء کمی و کیفی مهارت‌ها در امدادرسانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، رسول صادقی در مراسم نمادین آغاز پنجمین دوره‌ی طرح ملی دادرس در مدارس استان در تبریز اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین مراسم‌های نمادینی، هماهنگی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و این سند ساعت‌های شش گانه را تعریف می‌کند.

وی افزود: تربیت دانش‌آموزان باید طبق این سند و در قالب یک پازل تربیتی اسلامی انجام گیرد و از جمله‌ی این ساعات، ساعت علمی و فناوری، اعتقادی و اخلاقی، مهارتی و ساعات زیستی و بدنی است که برنامه‌ریزی‌ها در مدارس باید در این چارچوب تنظیم شوند.

وی با اشاره به طرح دادرس در مدارس گفت: این طرح با شعار دانش‌آموز آماده در بحران در حال انجام است که دانش‌آموزان را برای امدادرسانی سریع در مواقع بحرانی آماده می‌کند.

صادقی بیان کرد: در این راستا می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان برای فرهنگ‌سازی و کمک به سایر افراد جامعه استفاده کرد و جمعیت جوانان هلال احمر استان، معاونت تربیت بدنی استان و مدارس در اجرای این طرح با هم همکاری می‌کنند.

وی افزود: آموزش‌ها در این طرح شامل، اسکان اضطراری و کمک‌های اولیه است و باید بیش از این در راستای ارتقاء فرهنگ و آموزش تلاش کرد.

وی متذکر شد: دانش‌آموزان می‌توانند از این مهارت، پس از فارغ‌التحصیلی استفاده کرده و پایه‌های مهارتی خود را بهبود بخشند و آموزش و پرورش می‌تواند زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

گفتنی است؛ مراسم نمادین آغاز پنجمین دوره‌ی طرح دادرس در مدارس استان در دبیرستان دخترانه‌ی ولیعصر (عج) ناحیه‎ی چهر تبریز و با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد.

همچنین در این مراسم از مدرسین و مربیان چهارمین دوره‌ی المپیاد آماده و جوانه تقدیر به عمل آمد. 


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.