حجت الاسلام حکمتعلی مظفری روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان افزود: هر فرد ایرانی طبق قانون مکلف به دایری حساب کاربری است.
وی اضافه کرد: با ایجاد حساب کاربری هرگونه اخطار قضایی در سطح کشور که علیه فرد صادر شود بلافاصله در حساب کاربری وی قرار می گیرد.
حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه طبق ابلاغ کشوری 56 طرح پیشگیری برای آذربایجان شرقی مصوب شده است اظهار کرد: بحث ساماندهی بنگاه های املاک و خودرو از پیشنهادات خود استان بوده تا از این طریق با رویکرد پیشگیری معادلات و مسایل حقوقی و مالی اشخاص روال قانونی گیرد و از تولید پرونده و ایجاد اختلاف جلوگیری شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشار به اینکه بیش از 12 هزار پرونده از سال های 92و قبل از آن باقی مانده بود، گفت: در سال گذشته رسیدگی به این پرونده ها در دستور کار قرار گرفت و اکنون به زیر 400 فقره رسیده است.
وی افزود: اکثر این تعداد پرونده نیز نیازمند زمان یا کار کارشناسی های متعدد بود که تلاش می کنیم تا پایان سال جاری بخش عمده ای از این پرونده ها به اتمام رسد.
حجت الاسلام مظفری اظهار کرد: در 9 ماهه سال گذشته یک هزار و 800 فقره و در 9 ماهه امسال نیز بیش از دو هزار فقره درخواست رسیدگی مجدد در ملاقات های مردمی ارائه شده است.
وی گفت: در 9 ماهه سال گذشته بیش از یک هزار و 800 فقره و در 9 ماهه امسال بیش از 2 هزار فقره در خواست رسیدگی مجدد داشته اند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در خصوص پرونده رخش خودرو نیز اضافه کرد: تا امروز بیش از 200 میلیارد ریال بدهی این شرکت به شاکیان این پرونده در سطح کشور پرداخت شده است.
وی با اشاره به پرونده های مطروحه در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گفت: تمامی ادارات مسئول در این حوزه در کنار یکدیگر با همدلی و همکاری در تحقق برنامه های این ستاد نقش بسیار خوبی داشته اند و اقدام آنان در خور تقدیر است.
حجت الاسلام مظفری افزود: نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی اقدام بسیار خوبی در این زمینه انجام داده اند و عملکردشان قابل تقدیر است.
وی گفت: در طی یک سال و نیم گذشته پرونده های قابل توجهی از حیث کمی و کیفی در این شورا مطرح شده و تصمیمات مهمی گرفته شده که برخی از این پرونده ها برای استان حیاتی بود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در این استان رویکرد حمایتی و رفع مشکل در بین تمامی مسئولان وجود دارد و دغدغه مردم مورد توجه جدی است تا مشکلی از مشکلات مردم حل شود.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: محمد رستگار
6120/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.