به گزارش ایرنا، موسی خلیل اللهی روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان افزود: جمع آوری اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت اراضی و منابع طبیعی استان، تعیین روش های پیشگیرانه و اتخاذ تدابیر لازم در جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی و منابع طبیعی از جمله وظایف این شوراست.
وی ادامه داد: شناسایی خلاهای قانونی و ارائه راهکار، ایجاد هماهنگی بین وظایف، ماموریت و اقدام مراجع اجرای ذیربط و تعیین اولویت ها، تنظیم برنامه اجرایی و پیگیری آن تا تحقق اهداف از دیگر وظایف شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی است.
خلیل اللهی اظهار کرد: در سال گذشته هشت جلسه با 49 مصوبه و در 9 ماه سال جاری پنج جلسه با 15 مصوبه تشکیل جلسه شده است.
وی با اشاره به عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بر اساس میزان اسناد صادر شده برای اراضی ملی و مراتع، گفت: در سال گذشته در حوزه منابع طبیعی یک هزار و 20 سند و در حوزه راه و شهرسازی چهار هزار و 610 سند و در 9 ماه امسال در حوزه منابع طبیعی 383 سند و در حوزه راه و شهرسازی یک هزار و 740 سند صادر شده است.
دادستان عمومی و انقلاب تبریز با اشاره به عملکرد اداره کل منابع طبیعی استان نیز افزود: در سال گذشته 623 هکتار و در 9 ماه امسال یک هزار و 180 هکتار از اراضی استان به نفع دولت اعاده شده است.
وی همچنین در خصوص عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در حوزه تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی غیر زارعی گفت: در سال گذشته 78 هکتار و در 9 ماهه امسال 36 هکتار به نفع دولت اعاده شده است.
خلیل اللهی با اشاره به عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: در سال گذشته 38 هکتار و در 9 ماهه امسال 39 هکتار اراضی به نفع دولت عودت شده است .
دادستان عمومی و انقلاب تبریز با اشاره به فعالیت شرکت آب منطقه ای استان ادامه داد: در سال گذشته 700 هکتار و در 9 ماهه امسال 80 هکتار از اراضی که در حریم و یا در بستر رودخانه ها قرار داشتند رفع تصرف شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار:محمد رستگار
6120/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.