به گزارش ایرنا، محمد وحدتی روز شنبه در نشست کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، افزود: یکی از رسالت های برجسته رسانه ها در آستانه سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی انتقال پیام شهدا به نسل های جدید و البته در ابعاد وسیع تر به گوش جهانیان است که باید در این عرصه مطبوعات، خبرگزاری ها و صدا و سیما با رویکردهای جدید و خلاقانه ای ورود کنند.
وی از رسانه ها به عنوان زبان گویای مردم و بستر پیگیری مطالبات آحاد مردم در زمینه های مختلف یاد و اظهار کرد: با توجه به چنین جایگاهی می توان از ظرفیت های بسیار وسیع رسانه ها در آذربایجان شرقی برای بیان واقعیات انقلاب اسلامی و تشریح دستاوردها و البته نقاط ضعف ها بهره گرفت.
وحدتی با اشاره به شرایط حساس کنونی منطقه و موضع گیری های متناقض دولتمردان آمریکا علیه جمهوری اسلامی ، گفت: بیان و تفسیر و توضیح این موضع گیری ها با توجه به اصول و آرمان های انقلاب اسلامی یکی از وظایف اصلی رسانه ها است.
وی، دشمنی های آمریکا علیه دولت و ملت ایران را تمام ناشدنی دانست و با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی، یادآور شد: بر این اساس باید به انحای مختلف آحاد مردم را به حضور مردمی در جشن ها ترغیب کرد تا بار دیگر ملت ایران پاسخ دندان شکنی به یاوه گوئی های دشمنان بدهند.
به گزارش ایرنا، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه تمامی فعالان رسانه های استان آمادگی کامل برای انتشار و پوشش اخبار مربوطه دارند، گفت: رسانه های این استان طی سال های پس از انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف نشان داده و ثابت کرده اند که برای دفاع از آرمان های اسلام، انقلاب و امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در صف اول بوده و هستند.
محسن لطیفی اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی برای هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن جشن های دهه فجر، توجه به مسایل متفاوت تر از سال های قبل در حوزه تولید محتوا، انتشار گزارش های مردمی و بازخوانی وقایع انقلاب اسلامی از زبان مبارزان آن دوران خواهد بود.
وی افزود: بر این اساس طرح انتخاب 38 محله و نقطه مختلف شهری جهت برگزاری جشن ها و نیز تهیه گزارش ها و اخبار خلاقانه از زبان مردم جزو برنامه های اولویت دار رسانه هاست.
لطیفی ادامه داد: در همین راستا تلاش داریم با شناسائی شخصیت های مبارز انقلابی، شهدای دوران انقلاب اسلامی و همچنین زندانیان سیاسی رژیم طاغوت نسبت به تهیه و انتشار اخبار و گزارشات تولیدی اقدام کنیم.
وی، توجه به انقلاب اسلامی، ابعاد و دستاوردهای مختلف آن را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه همه ما امروز امنیت و آسایش خود را مدیون جان فشانی های مبازران انقلاب اسلامی و شهدای آن دوران و هشت سال دفاع مقدس هستیم، یادآور شد: بر همین اساس باید تمامی تلاش خود را برای هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن آیین های دهه فجر انجام دهیم.
به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگان رسانه های مختلف فعال در آذربایجان شرقی به ارایه دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.
هماهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و سیاسی، تهیه گزارش های جامع از سال های نخست انقلاب، توجه به مسایل تبیینی در رسانه ها و انجام کارهای گروهی توسط رسانه ها پیرامون دهه فجر انقلاب اسلامی از جمله موارد مورد تاکید در این نشست بود.
نشست بعدی کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.