نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان مراغه گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی می گفتند: "در ایران دو نفر مانند من و رهبری را پیدا نمی کنید که تا این اندازه نزدیک به هم باشند، رهبر معظم انقلاب، عشق من است"، آیت الله هاشمی رفسنجانی یار همیشگی رهبر معظم انقلاب بودند.

 آیت الله محمد تقی پور محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان‌شرقی، درگذشت یار دیرین امام (ره) و رهبری را تسلیت گفت و اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیشبرد اهداف امام راحل و انقلاب از شخصیت‌های طراز اول نظام محسوب می‌شوند و نقش ایشان در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران غیر قابل انکار است.

وی افزود: ایشان در سال‌های مبارزه از چیزی فروگذار نکردند و علاوه بر عرصه مبارزه سیاسی که منجر به دستگیری و زندانی شدن وی در راه آرمان های اسلام و انقلاب شد، در عرصه های دیگری هم چون رسیدگی به خانواده های زندانیان سیاسی نیز نقش جدی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ایفای نقش در مسئولیت‌های مختلف نشان داد که ایشان عجین در انقلاب هستند، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی انقلاب اسلامی ایران را مولودی می دانست که در میلاد آن نقش داشته است و در پاسداری از آرمان های انقلاب، آماده بود آبرو و حیثیت خود را نیز فدا کند.

وی اظهار کرد: رفاقت آیت الله هاشمی و حضرت آیت الله خامنه ای رفاقتی دیرینه است.

آیت الله پورمحمدی با بیان اینکه  من شخصیتی والاتر و نزدیک تر از آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب سراغ ندارم، گفت: اگر تاریخ انقلاب اسلامی ایران را بنویسیم، آقای هاشمی قابل حذف نیست، وی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب شخصیت تاثیرگذاری بوده است.


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.