معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از پایداری جوی از بعد از ظهر فردا تا آخر هفته خبر داد.

محمد اشجعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اعلام این خبر گفت: از امروز تا فردا شاهد بارش پراکنده‌ی برف، در برخی نواحی، به خصوص نواحی جنوبی استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افزایش نسبی دما در طول روز، خواهیم بود، گفت: از فردا دما کاهش نسبی خواهد داشت.

وی با اشاره به تغییرات دمایی در طول 24 ساعت گذشته در استان، گفت: تبریز در گرم‌ترین ساعات دو درجه بالای صفر و در سردترین ساعات نیز 12 درجه زیر صفر بوده و دمای کنونی تبریز نیز صفر درجه‌ی سانتیگراد است که نسبت به دیروز شش درجه گرم‌تر شده است.

اشجعی عنوان کرد: همچنین کلیبر با دمای 13 درجه بالای صفر و سراب با دارا بودن دمای 16 درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان بوده‌اند.

وی همچنین با اشاره به شاخص آلودگی هوا، گفت: شاخص آلودگی هوا در طی 24 ساعت گذشته، بر اساس ذرات کم‌تر از دو و نیم میکرون در هوا، 135 پی پی آی و ناسالم برای گروه‌های حساس است که از نظر آب و هوا‌شناسی تغییر محسوسی در این مورد مشاهده نمی‌شود و لازم به ذکر است میزان آلودگی هوا، علاوه بر عوامل آب و هوایی، تحت تاثیر فعالیت کارخانه‌ها و سایر عوامل نیز می‌باشد که باید مورد توجه قرار گیرند و در صورتی که وزش باد موثر داشته باشیم از میزان آلودگی کاسته خواهد شد.

 


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.