به گزارش ایرنا، شاهین رحیم اوغلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در این شهر، شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون 135 پی. اس. آی و به حالت هشدار برای گروه های حساس رسیده است.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب های جدی، کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضاهای باز خودداری و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.
رحیم اوغلی با اشاره به نقش 70 درصدی خودروها در آلایندگی هوای تبریز بر اساس تحقیقات انجام شده، بر ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضرور و انجام معاینه فنی خودروها تاکید کرد.
وی اظهارکرد: شهروندان تبریز در صورت استفاده از ناوگان حمل و نقل شهری سهم مهمی در کاهش آلاینده ها و نفس کشیدن تبریز خواهند داشت.
وی همچنین به سهم 25 درصد واحدهای صنعتی در آلایندگی تبریز به عنوان شهری صنعتی اشاره کرد و گفت: در صورت اصلاح فرایند سوخت مصرفی این واحدها شاهد کاهش آلایندگی ناشی از این بخش خواهیم بود.
رئیس اداره پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاه به سهم 5 درصدی سایر آلاینده های زیست محیطی از جمله سوخت وسایل گرمایشی خانگی، اظهارکرد: برای کاهش آلایندگی هوا نیازمند عزم ملی و همراهی عمومی هستیم.
به گزارش ایرنا، مردم تبریز در سال جاری برای سی و هشتیمن روز متناوب و بیستمین روز متوالی در هوای ناسالم نفس می کشند.
بر اساس این گزارش شاخص آلودگی از 0 تا 50 نشانگر هوای پاک، از 50 تا 100هوای سالم، از 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و از 150 تا 200 نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و بیش از 200 وضعیت بحرانی است.
کلانشهر تبریز حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و 800هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشاردهنده: محمد رستگار
6120/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.