رضا خلیلی روز یکشنبه با حضور در دفتر ایرنا اظهارکرد: در بحث شهری هر طرحی که متولد می شود باید زیبایی در ذات آن وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: بافت قدیمی تبریز که سادگی زیبایی در آن وجود دارد، متاسفانه در سال های گذشته برخی اقدامات آن را نازیبا کرده است.
خلیلی اظهارکرد: وارث تعدادی بافت، مجموعه و فضاهایی هستیم که در گذر زمان نازیبا شده اند که طرح های زیباسازی و ساماندهی باید انجام شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بعد آثار حجمی، نورپردازی و مباحث طراحی شهری توسط این سازمان گفت: طرح جامع زیباسازی شهر تبریز از وظایف سازمان زیباسازی شهرداری تبریز است و اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه تبلیغات شهری یکی از عمده زیبایی های شهری است، افزود: در گذشته این امر توسط مدیریت واحدی انجام نمی شد که عامل برخی نازیبایی های شهری شده و باید تخصصی تر وارد عمل شد.
وی ادامه داد: بحث آب نماها در سطح شهر در کنار مبلمان شهری از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
خلیلی اضافه کرد: فضاهای شهری هر شهر مختص آن شهر است و باید هویت مدار باشد و برنامه ها و طرح های توسعه شهری اعم از بالادستی و زیرمجموعه های آن بر اساس هویت شهر تبریز رعایت شود.
وی با تاکید براینکه مبلمان و فضاهای مدرن شهری در فضاهای تاریخی نیز دیده شود، گفت: طراحی مبلمان شهری بر اساس رویکردهای طراحی شهری مبنی بر مردم شناسی انجام گیرد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز گفت: روشنایی با نورپردازی متفاوت است و در نورپردازی سعی می شود زوایای پیدا و پنهان بافت های قدیمی و سنتی دیده شود و در عین حال نیز نباید به دید بصری روزانه آن آسیب رساند.
وی ادامه داد: با مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاه های معماری و هنری استان همکاری خوبی در حوزه زیباسازی شهری داریم تا اقدامات انجام شده زیبا و مانگار باشند.
خلیلی اظهارکرد: بدنه تاریخی شهر تبریز همچون خیابان های تربیت، فردوسی و امام خمینی (ره) ظرفیت بسیار بالایی دارد که می توان با پیرایش و هماهنگی های لازم زیبایی های شهر را رخ نمایی کرد.
وی افزود: برخی نماهای ارزشمند قدیمی و تاریخی در شهر وجود دارد که باید مورد توجه و پیرایش قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: زیباسازی بحث مشارکتی است و باید تمام مردم نسبت به زیباسازی نمایی که در آن زندگی می کنند توجه کنند.
وی ادامه داد: در خصوص بازار تبریز از بعد گردشگری و زیباسازی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و استانداری استان و همچنین اصناف و هیات امنای بازار اقدامات ارزنده ای در حال انجام است.
خلیلی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی گفت: فضای شهر در حال آماده سازی برای گردشگران است .
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشاردهنده: پرویز انصاری
6120/3071

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.