مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این طرح به عنوان مرحله نهایی طرح انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور است، گفت: مسیر 154 کیلومتری میاندواب در استان آذربایجان غربی تا تبریز با اعتبار پیش بینی شده 2 هزار و 150 میلیارد ریال اجرا می شود.
سید جواد سلمیانی با اشاره به اینکه مسیر یکهزار و 534 کیلومتری طرح انتقال اتیلن از عسلویه به میاندواب توسط شرکت ملی گاز اجرا شده است، گفت: مرحله نهایی طرح توسط شرکت پتروشیمی تبریز انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح انتقال اتیلن از میاندواب به تبریز امکان انتقال سالانه 200 هزار تن اتیلن به پتروشیمی تبریز ممکن می شود، گفت: افزایش ظرفیت تولید این شرکت به 500 هزار تن در سال از اهداف اجرای این طرح است.
سلیمانی اظهارکرد: این هدف در راستای انتقال اتیلن از خط لوله غرب با اجرای طرح های توسعه مجتمع پتروشیمی تبریز از جمله واحدهای جدید اتیلن بنزن، استایرن منومر و واحد پلی اتیلن به مجموعه واحدهای فعلی محقق می شود.
مدیرعامل شرک پتروشیمی تبریز گفت: با تکمیل واحد دوم پنتان پتروشیمی تبریز با ظرفیت 2400 تن و 68 میلیارد ریال سرمایه گذاری تا پایان سال جاری، ظرفیت تولید پنتان در این مجتمع به 4800 تن درسال می رسد.
سلیمانی گفت: پارسال 368 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را روانه بازارهای داخلی و خارجی کردیم و امسال درصدد رساندن رقم تولید به 384 هزار تن هستیم.
مجتمع پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت 391 هکتار و ارتفاع 1362 متر از سطح دریا در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است.
اجرای طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال 1366 کل کشور تصویب و کلیات طرح در بهمن ماه 1367 به تائید هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسیده است.
فعالیت های طراحی و مهندسی در نیمه دوم سال 1368 و عملیات نصب در سال 1371 آغاز شده است.
خوراک مجتمع پتروشیمی تبریز، نفتای سبک و سنگین و گاز مایع است که بخش عمده آن از پالایشگاه تبریز تامین می شود.
در زمان حاضر امکان تولید 11 محصول و بیش از 20 گرید انواع محصولات پتروشیمی در مجتمع پتروشیمی تبریز وجود دارد.
خبرنگار: مینا بازگشا** آنتشار دهنده: محمد رستگار
6120/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.