به گزارش ایرنا، جعفر پاشایی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان افزود: آموزش و پرورش در راستای کنترل و کاهش این آسیب ها در بین دانش آموزان در حوزه‌های تربیتی، پرورشی، سلامت و مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده است.
وی ادامه داد: 47 هزار معلم در هشت هزار مدرسه استان مشغول تدریس و ارائه خدمات آموزشی و پرورشی برای 700 هزار دانش آموز استان هستند.
پاشایی با تاکید بر ارائه مهارت‌های آموزشی، پرورشی و اجتماعی در مدارس استان به دانش آموزان گفت: آموزش‌های ارائه شده با رویکرد ارتقای توان و افزایش مهارت زندگی سالم و اجتماعی صورت می‌گیرد.
وی اظهار کرد: برنامه های کنترل و پیشگیری از آسیب‌ها در قالب برنامه‌های درسی مانند مطالعات اجتماعی و دروس موجود در برنامه رسمی مدارس و همچنین فوق برنامه آموزش مهارت‌های اجتماعی اجرایی می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر افزایش نشاط در بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه های ورزشی و علمی مختلف در قالب مسابقات و اردوهای تفریحی و با نشاط آنان را در برابر آسیب‌های اجتماعی واکسینه می کند.
وی ادامه داد: در همین راستا طرح آموزش مدیران، معلمان و والدین نیز می‌تواند برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر باشد.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده:محمد رستگار
6120/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.