به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حمیدی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در فرهنگسرای الغدیر این شهرستان افزود: برگزاری نمایشگاه سبک زندگی اسلامی و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در 17خانه سلامت و مراکز فرهنگی شهرداری تبریز در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است، اظهار کرد: در این نمایشگاه مفاهیم سبک زندگی اسلامی ایرانی به مخاطب ارائه و الگوهای مربوط در بخش های خانواده، سبک ازدواج، مسکن، لباس، نوع خوراک و آشپزی، الگوی مصرف و کسب و کار، نوع تفریحات و شرایط تربیتی، مطرح و بسته کاملی در اختیار مخاطب قرار می گیرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه کلید اصلی و راهکار ارتقای سطح زندگی ایرانی و اسلامی آموزش است، یادآوری کرد: کارگاه ها و کلاس های آموزش شهروندی در مباحث گوناگون علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی، روانشناسی و مشاوره، بهداشت و سلامت، کارآفرینی، مهارت های زندگی و پیشگیری از اعتیاد در مراکز فرهنگی شهرداری در طول سال برگزار می شود.
حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: این خدمات آموزشی و فرهنگی با محوریت حفظ و تحکیم بنیان خانواده برای آشنایی شهروندان به منظور ایجاد یک زندگی سالم و بانشاط و توانمند سازی بانوان در عرصه صنایع دستی در راستای غنی سازی اوقات فراغت ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در 3 سال گذشته در مراکز فرهنگی خود، توانسته به جمع زیادی از شهروندان، به ویژه بانوان خانه دار، خدمات آموزشی و فرهنگی ارائه کند، گفت: دشمنان با اشاعه فرهنگ غرب و ترویج بی بند و باری در خانواده تلاش می کنند تا بنیان خانواده ها را سست کرده و موجب اضمحلال جامعه شوند.
حجت الاسلام حمیدی، افزود: برای مقابله با اقدام دشمنان، تلاش برای پر کردن و غنی‌سازی اوقات فراغت بانوان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار ضروری است.
در این نشست شرکت کنندگان از روند اجرا و تکمیل نمایشگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی دیدن کرده و در جریان نحوه انتقال آموزه ها و الگوها به مخاطبان نمایشگاه قرار گرفتند.
نمایشگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی، با محوریت الگودهی سبک زندگی صحیح برای عموم شهروندان، در روزهای آینده در فرهنگسرای الغدیر برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.