به گزارش ایرنا، دکتر بهزاد سروران روز سه شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از این مرکز اظهارکرد: در این مدت سه هزار و 274 مورد زایمان طبیعی و دو هزار و 512 مورد زایمان به صورت سزارین انجام شده است.
وی ادامه داد: بیشترین دلیل سزارین به خاطر سابقه های سزارین است که از مجموع 2 هزار و 512 زایمان سزارین یک هزار و 881 زایمان به دلیلی سابقه قبلی بوده است.
دکتر سروران اظهارکرد: میانگین نسبت سزارین به کل زایمان شش ماهه نخست سال جاری با احتساب سابقه سزارین ها 44.10 درصد و بدون احتساب سابقه سزارین 15.65 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت از تیرماه سال 1393 اقدام به بازسازی تمامی بخش های این مرکز کردیم که توانستیم در کمتر از یک و نیم سال با هزینه 40 میلیارد ریال تمام بخش های بیمارستانی را به صورت مدرن و شیک بازسازی کنیم.
رئیس مرکز آموزشی درمانی طالقانی تبریز با اشاره به راه اندازی بخش ال دی آر (LDR) در این بیمارستان افزود: یکی از طبقات این مرکز بیش از 15 سال راکد و بدون استفاده مانده بود که با هزینه ای در حدود 20 میلیارد ریال اقدام به ساخت و تجهیز بخش ال دی آر در این طبقه کردیم.
وی ادامه داد: در بخش ال دی آر هشت اتاق خصوصی برای زایمان طبیعی به همراه اتاق های جانبی برای پزشک و ماما و اتاق عمل ایجاد شده و همچنین امکان حضور همسر بیمار در بالین بیمار هنگام زایمان وجود دارد.
دکتر سروران با اشاره به اینکه ماهانه در حدود 900 زایمان در این بیمارستان انجام می شود، اظهارکرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و طرح هتلینگ در این بیمارستان میزان مراجعان برای زایمان افزایش 2 برابری داشته است.
وی همچنین گفت: این بیمارستان که در محل مهمانسرای سابق راه آهن با ساختمانی غیراستاندارد به ارائه خدمت مشغول بود با اجرای برنامه هتلینگ طرح تحول نظام سلامت و با بازسازی کامل آن، رتبه برتر اجرای طرح هتلینگ کشور را از آن خود کرد و مورد تقدیر وزارت بهداشت قرار گرفت.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار دهنده: پرویز انصاری
6120/3071

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.