اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از افزایش نسبی دمای هوای استان در هفته‌ جاری خبر داد.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از افزایش نسبی دمای هوای استان در هفته‌ جاری خبر داد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، محمد امیدفر روز شنبه با اعلام این خبر گفت: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا اواخر هفته‌ جاری، دمای هوا در آذربایجان شرقی افزایش می یابد و تداوم موج گرمایی پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند موجب گرمازدگی کودکان و سالمندان شود.

وی افزود: همچنین سرعت وزش باد در برخی از ساعات روز بیشتر می شود که احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک مانند سرشاخه درختان و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع دور را به دنبال خواهد داشت.

امیدفر گفت: در چنین شرایط آب و هوایی، توصیه می‌شود شهروندان و هم استانی ها از قرار گرفتن در کنار درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان شرقی، در مورد دمای تبریز در ۲۴ ساعت گذشته نیز بیان کرد: در این مدت، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۶ و ۲۴ درجه بود و دمای فعلی آن ۲۸ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

امیدفر در مورد خنک‌ترین و گرم ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته اضافه کرد: سراب با دمای ۹ درجه بالای صفر، خنک‌ترین و هادی‌شهر با دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرم ترین شهر استان گزارش شده‌ اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.