وحید مجیدی روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی و هم‌اندیشی با رسانه‌های استان  با بیان این‌که عملکرد دولت در مقابله با کرونا قابل تقدیر است، اظهار کرد: کرونا، آزمون عمومی برای دولت، نظام و مردم شد به‌طوری که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب همه مردم، دولت و نظام سربلند از این آزمون بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه با همت وزارت بهداشت و درمان، مردم مشکل خاص درمانی ندارند، افزود: تمام بیماران کرونایی فاقد دفترچه در عرض ۲۴ ساعت دفترچه‌دار و ۹۰ درصد هزینه آنها پرداخت می‌شود.

مجیدی خاطرنشان کرد: نزدیک به یک سوم اعتبارات استان در سال جاری برای بدهی‌های بیمه سلامت پرداخت شده است که گام بزرگی در حوزه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با تاکید بر الکترونیکی کردن اسناد تمام مراکز درمانی و موسسه های طرف قرارداد، گفت: سال گذشته تمام اسناد ۳۲ بیمارستان دانشگاهی به‌صورت الکترونیکی ارسال شد که بباعث صرفه جویی بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار برگ کاغذ در استان شد.

وی ادامه داد: ۱۱ بیمارستان غیردانشگاهی نیز تا تیرماه سال جاری، اسناد خود را به صورت الکترونیکی ارسال خواهند کرد و امید است تا آبان ‌ماه تمام اسناد بستری در استان به‌صورت الکترونیکی ارسال شود.

مجیدی شهرستان‌های مرند، مراغه، بناب، سراب و بستان‌آباد را پیشرو نسخه‌نویسی الکترونیکی برشمرد و با اشاره به اختلاف برنامه‌ای بین بیمه سلامت و وزارت بهداشت، گفت: امیدواریم تا تیرماه نسخه‌نویسی الکترونیکی به اجرا در آید و در صورت بروز مشکلات زیرساختی، از طرح جایگزین با عنوان استحقاق‌سنجی استفاده می شود.

وی با اشاره به آزمون وسع در بیمه سلامت اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی این طرح از آبان‌ماه سال گذشته به اجرا در آمد و باعث ثبت نام ۴۷ هزار سرپرست خانوار با ۱۳۰ هزار نفر شد و دهک ۴۱ هزار نفر مشخص شد که ۶۸ درصد آنها در بین گروه‌های نیازمند قرار گرفته است و بیمه رایگان دریافت کردند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از پرداخت ۱۹۵میلیون تومان نسخ الکترونیکی بابت اسناد فروردین خبر داد و افزود: این مبلغ به‌علت کرونا و کاهش بار مراجعات کاهش یافته است در حالی که سال گذشته مبلغ پرداختی ۴۰۰ میلیون تومان بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.