امیرحسین بهداد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این میزان فرآورده خام دامی غیربهداشتی در بازدید از مراکز کشف، ضبط و معدوم شده است، افزود: در این مدت سه واحد قصابی متخلف از نظر بهداشتی نیز به دلیل توجه نکردن به تذکرات ماموران بهداشتی دامپزشکی و رعایت نکردن موازین بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور پلمب شده است.

وی یادآوری کرد: در راستای برخورد با افرادی که به صورت غیرمجاز و غیربهداشتی اقدام به کشتار دام و عرضه آن می کنند، یک کاروانسرا در اطراف تبریز و در مسیر جاده اسپیران نیز به علت کشتار غیرمجاز دام پس از صدور اخطارهای کتبی و تشکیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی و پلمب شد.

 مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: تخلفات بهداشتی در زمینه تولید و توزیع فرآورده های خام دامی از دید ماموران نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مخفی نمی ماند و با افرادی که به خاطر تامین منافع شخصی، سلامت مردم را به مخاطره می اندازند، با جدیت و بدون اغماض به صورت قانونی برخورد می شود.

بهداد از مردم خواست تا با عمل به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی، گوشت و فرآورده های خام دامی را از مراکز عرضه معتبر تهیه و در هنگام خرید به مهر دامپزشکی و برچسب نصب شده بر روی لاشه دام توجه کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه مردم به تاریخ تولید و انقضای درج شده بر روی بسته بندی مرغ و تخم مرغ، یادآوری کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۷۷۹۹ به کارشناسان این اداره کل اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد لازم انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.