فرگل صحاف روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری مراسمات افطاری ماه رمضان، برای جذب مشارکتهای مردمی کمپین همدلی مومنانه راه اندازی و اطلاع رسانی های لازم به تمام خیران از طریق انتشار پوستر، نصب بنر و اطلاع رسانی از طریق رسانه های گروهی انجام شد.

وی ادامه داد: از طریق ترغیب و تشویق خیران جهت اهداء هزینه ضیافت افطار رمضان به اقشار نیازمند تحت پوشش توانستیم در ۱۰ روز نخست ماه رمضان کمک های نقدی، غیر  نقدی و خدماتی به ارزش چهار میلیارد تومان جمع آوری کنیم.

صحاف اظهار کرد: از این مقدار ۱۲۰ میلیون تومان کمک نقدی و حدود ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز کمک های غیر نقدی مردم مومن و خیر استان به بهزیستی است.

وی گفت: ارزش هر یک از بسته های غذایی و جیره های خشکی که به اقشار نیازمند تحت پوشش این اداره کل ارایه شد، به طور میانگین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان بود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: با اجرای این کمپین خیران توانستند به نیات خود عمل کرده و به جای یک وعده غذایی با دادن بسته های غذایی چند وعده غذایی اقشار نیازمند را تامین کنند.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی از خدمات مستمر و غیر مستمر اداره کل بهزیستی استان بهره مند می شوند.

صحاف همچنین با اشاره به اینکه ۵۰۰ مهد کودک شهری و ۵۰۰ مهدکودک روستایی در استان وجود دارد، گفت: با شیوع کرونا مهدکودک ها جزو مشاغل زیان دیده به شمار می روند از این رو از مالکان مهدها در خواست کردیم تا از دریافت اجاره بها خود داری کنند.

وی ادامه داد: در این راستا صاحبان ۱۴۶ مهدکودک اعم از دولتی و غیر دولتی اجاره بها دریافت نکردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.