محمد امیدفر، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باغداران و کشاورزان استان برای پیشگیری از بروز خسارت های احتمالی حاصل از بارش تگرگ در نواحی مستعد، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی یا اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در سطح استان، اظهار داشت: امروز و فردا آسمان استان نیمه ابری تا ابری گاهی با بارش باران به صورت رگبار توام با غرش آذرخش همراه بوده و برخی نواحی استان مه آلود می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: روز جمعه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری بوده و از بعد از ظهر بر میزان ابرها افزوده می شود و از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده نیمه ابری تا ابری گاهی با رگبار باران، غرش آذرخش و بروز پدیده مه در برخی نواحی همراه است.

امیدفر، با بیان اینکه روز سه شنبه هفته آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری بوده و از بعد از ظهر بر میزان ابرها افزوده می شود، ادامه داد: هم اکنون ( ۹ و ۳۰ دقیقه) بناب با ۱۵ و بندرشرفخانه با ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان هستند.

وی یادآوری کرد: دمای فعلی تبریز ۱۴ درجه بالای صفر بوده و احتمال رگبار باران وجود دارد. 

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.